Min bön blev hörd!

Jag skrev ju sist att nu j-lar ville jag att han el hon däruppe skulle ge oss lite sol och han/hon verkar ha lyssnat för sen dess så har solen lyst över oss, jag är bara inne just för stunden, ligger ute i solen och mojsar mig idag. På morgonen har jag hunnit med att baka 2 långpannekakor, det blev strösselbulla (mockarutor) och ljusa strösselbullar, glasyren är vit med smak av arrakspunsch, blev otroligt god, fast jag har bara smakat lite kanter, inte någon stor bit, resten har jag gömt i frysen, kan vara bra att ha när sommar och ledighet kommer. Har även kastat ut sängkläderna och tvättar.
Nu har jag bara en vecka kvar att arbeta och sen får jag semester, ska bli sååå himla skönt, ska vara ledig i 6 veckor!

Igår var det Kalixdagen, jag for dit med B och hennes syster S, vi hade jättekul, fnittrade och shoppade! Precis som en avslappnad och skön dag ska vara. Jag shoppade rea-skor på Hälsokraft och sen en svartvit tunika och vita tights på torget. B hittade sig jättemysiga tofflor också det på Hälsokraft, hennes syster köpte en jättesnygg blus som var i blåa toner.
Efter att jag kommit hem så satte jag igång att göra pizza, det blev köttfärspizza och så underbart god!
Idag tänker jag göra palt till middag, måste ju passa på att göra sån mat nu när vi bara är på 3.

Nä, mina vänner, ha en fortsatt underbar solig dag, nu ska jag ut i värmen igen.

Tjing!


PS. Jag vet inte om jag berättat att vi fått fiskbebisar, har sett 6 st som simmar i akvariet, jag har försökt ta bild på dom men dom är ju så jäkla snabba, ni får väl leta...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0