Godmorgon!

Idag börjar jag inte jobba förrän kl 12.30, det var jätteskönt med sovmorgon, har nästan nyss klivit upp, kl var 8.10 ungefär. Det är skönt  när barnen har sommarlov, man behöver inte kliva upp tidigt när man själv inte måste. Gubben och mellansonen har nyss åkt iväg till Luleå för att göra ett besök hos tandregleringen, det är dags att kolla upp, kanske dra åt några skruvar. Äldste sonen sover ännu och yngste sonen sitter och äter frukost och ser på TV och själv sitter jag här!

Igår fick jag aldrig komma fram till datorn överhuvudtaget, det var alltid upptaget. Jag började gårdagen med lite städning, bytte sängkläder och gardiner i sovrummet, passade på att dammtorka också. Sen ringde jag till B och hörde om hon ville följa med till Granån, som tur var så var hon med på noterna, vi åkte iväg strax efter kl 13.00, fast det bådade inte gott på himlen, den blev bara svartare och svartare ju närmare vi kom, det småregnade när vi kom dit men det gjorde inte så mycket, vi hade tur för det regnade ganska mycket medans vi var innte i växthusen och så gott som uppehåll när vi skulle gå vidare till nästa. Jag fyndade litegrann, köpte blommor till 4 krukor och jord, hittade även en jättesöt larv, ja inte en riktig nu utan en i keramik :). B fyndade också litegrann, bl a en katt i porslin, hon älskar katter den tjejen!

När jag kom hem så planterade jag blommorna och så här blev det:

 Längst fram ser ni den söta larven!



Jag har ingen aning vad alla blommor heter, jag köper såna som jag tycker är fina. Men jag vet att den gula på nedre bilden är en tagetes i allafall.

Jag fotade även lite dekorationer som jag har haft sen tidigare, eller egentligen är det yngste sonens, för det var han som bestämde att vi skulle köpa dom, jag tror att det var sommaren 2006.



Nu ska jag gå och läsa morgontidningen och sen blir det bädda sängar och duscha.

Ha en bra dag!

Tyvärr ser jag ingen sol ännu, men dagen har ju precis börjat, den kanske tittar fram lite senare.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ja ja det är till att få sova länge! Syns på jobbet. Jag sluter 15.00. i dag men i morgon jobbar vi samma.

2008-06-16 @ 10:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0