Blommorna har kommit!

Idag när jag kom hem så hade mina blommor från odla.nu kommit, oh så spännande!


Jag har planterat ut dom nyss, hoppas nu bara att det inte blir frost så att dom dör.

Vid pallkragarna har jag ett litet hörn där jag satt Jätteprästkrage, Ormöga och Höstkrage.
 
Jätteprästkragen blir ungefär 70 cm hög, höstkragen blir ca 60 cm och ormöga är bara som marktäckare, blir bara ca 30 cm.

I rabatten har jag planterat Kungsljus som blir hög, ca 120 cm, Kärleksört, den blir ca 50 cm, Höstflox som blir ca 50 cm och Stäppsalvia som blir 50-70 cm.
   

Så här stora har mina blommor och smultron vid friggebodan blivit:
 
Här smultron som snart blommar: (jag hoppas det syns)


Mina humleblommor på framsidan

Jag har ingen koll på vad dom heter, men det blir gula stänglar som humlorna gillar, därför kallar jag dom för humleblommor.

Solen skiner faktiskt idag, det var inte så farligt kallt ute, visserligen hade jag jackan på mig, men det blåste inte så det kändes riktigt skönt, ja åtminstone i solen.

Nu ska jag surfa vidare och sen gå och se på Unga Mödrar.

Ha dé

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Guld regn tror jag att de het har likadana vid min friggeboda.

2008-06-12 @ 18:59:57
URL: http://frunordling.blogg.se/
Postat av: Maria

Är det bara jag som har ogräs i rabatterna... :)

2008-06-12 @ 21:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0