Städ

Idag har det varit städardag här! Det behövdes kan jag säga. Jag vaknade jättetidigt, redan vik 7 men klev inte upp förrän vid 8, då hade jag försökt somna om men inte kunnat, läste tidningen och sen satte jag i gång, började med toaletterna och sen övergick jag till S2:s rum, måste passa på när han är borta, han åkte till mormor och morfar igårkväll, vi skjutsade honom till Boden och där hämtade dom honom. Nåja, jag dammsög hans rum ordentligt, där var en hel damm! Sen fortsatte jag rum för rum så nu är de i allafall dammfria ( jag har inte dammtorkat så det finns säkert några dammkorn kvar), slängde även ut sängkläderna och tvättade, var färdig vid 12-tiden så jag har hunnit njuta av solen också, fast jag njöt i skuggan, vill inte sitta direkt i solen, brände mig i Lövstrand, det räcker, det kliar som bara den bakom ryggen, det håller väl på att läka.

Attan så mörkt det börjar bli om kvällarna nu, har tudelade känslor om det, det är både mysigt men samtidigt skrämmande för då är det snart höst och efter hösten kommer ju den jäkla.... ja, just det VINTERHELVETET. Nå, än är det sommar och sol på dagtid och det är bara att passa på att njuta så länge man kan. Har ju ett par veckor ledigt kvar, men ack så fort det går, har ju knappt hunnit landa så är det dags att börja tänka på att det snart är dags.

S1 ska ju till Kina i september, de åker den 1:a, han ska ta vaccin 2-3 veckor innan, idag ringde de från Vårdcentralen och sa att han ska komma nästa vecka och ta spruta. Jag tyckte till sonen att nog var väl det lite tidigt, det är ju inte än på länge ni ska iväg, men så började vi räkna och hualigen det är ju snart dags, herregud det är ju snart!!!

Nu ska jag hoppa i duschen och sen ska jag gå och lägga mig i renbäddad säng, oh så mysigt det ska bli, ska ligga försiktigt så det inte blir veck på lakanet, gubben får hålla sig på sin kant....

Godnatt och sov så gott!


Kommentarer
Postat av: Ulrika

du kan väl komma hit och dammsuga också. Det skall jag göra i kväll när ungarna sussar så man får vara i fred.

2008-07-31 @ 18:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0