Regn och åska

har det varit här i eftermiddag, inte så värst länge men en redig skur kom det!
Vi åkte iväg och kollade lite på EM, Coop Bygg, Bygg och Trä, Repa och Granngården, när vi for från Granngården så började det regna litegrann och himlen blev bara mörkare och mörkare, syntes att åskan var på väg, tyvärr hann vi inte hem innan det öste ned, vi fick lov att sitta kvar i bilen en stund för det kom ordentligt med regn, man är ju gjord av socker så det var bäst att inte gå ut förrän det hade bedarrat lite . Precis när jag öppnade bildörren och slängde ut mina graciösa (?!) ben så blixtrade det och small på samma gång, otäckt var det, lillkillen började stortjuta så rädd blev han, men det gick bra bara vi kom in.

Jag shoppade lite också, på EM köpte jag en trådgardin som jag ska sätta upp i dörren ut till altanen, då kommer inte mygg och flugor in, himla finurligt, gardinen var fin, den var liksom randig med både vita, beiga och bruna fransar.
På Coop blev det en enkel bräda i ek, den ska bli fönsterbräda i S2:s rum, han har nämligen inte fönsterbräda sen vi tapetserade där och det är 2 år sedan, brädan som var där tidigare var alldeles för lång, därför brydde vi oss aldrig om att sätta dit den, men nu ska han få en ny, överraskning tills han kommer hem!

Ja, sen tror jag inte att jag handlad nåt mer, jo, just det, på Granngården blev det jordgubbsnät och ohyre-medel.

Jag har t o m dejtat Mr Crosstrainer ikväll, men bara i 5 jobbiga minuter, undrar om han var lika trött som jag??? Jobbigt som fan var det, men det känns ganska bra, nu ska jag gå och duscha och sen blir det nog till att krypa ner mellan lakanen.

Tjingtjong!

Kommentarer
Postat av: Maria

Gissa vem som var här innan vi hade stigit upp.... snickarn! Så nu drar vi igen, det blir nog Luleå. Så klart får ni komma och kika på lådan :)

2008-08-01 @ 09:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0