Hemma

I söndagskväll vid 17.30 var vi hemma igen, det kändes ganska skönt, det är jobbigt att sitta och åka bil så länge, jag längtar redan tillbaka :)

Vi har i allafall haft det enormt bra när vi varit borta, skönt också att ha eget hushåll med sig, man behöver inte springa och leta en massa grejor överallt, de finns ju i husvagnen, visserligen kan man sprida ut sig där också, men det är lite mindre yta att leta på så man hittar det fortare.

Igår hade vi "kalas" här, S2 fyllde 15 år, farmor, farbror J och hans familj var här och åt lite tårta, trevligt!
Har idag ringt och anmält honom till kursen för att ta eu-moppe-körkort, det skulle bli nån gång nu i augusti, tjejen jag pratade med visste inte vilket datum, bara att det är augusti, han längtar kan jag säga!
Vi ska ikväll skjutsa honom till Boden där mormor och morfar ska hämta honom, han ska vara där ett tag, på söndag ska han göra go-cart körprov för att få tävlingslicens, det är också nånting han längtar till, han gillar att köra, helst ska det gå lite fort, vilket mamma inte tycker lika bra om, men men...

En sån här vill jag ha:


En sockerkaksform gjord i keramik, den går att använda så det är inte nån prydnad!! Den är superfin, man gör sin sockerkaka och sen kan man ha den stående på bordet  (M BLUNDAR NU, LÄS INTE!!!) och ta sig en bit när andan faller på. Visst är den fin?
Jag tänkte skriva ut bild på den och ta med till Nolia, kanske nån keramiker finns där som skulle kunna göra en till mig, skulle ju inte sitta fel!

Den här är också fin:


Hittade en som var nästan likadan som jag köpte i Dorotea, så här ser den ut:


En sån här hade dom vi var och hälsade på, inte helt fel den heller eller?!:


Det var det det, kommer säkert mer bilder här framöver. Ni får hålla till godo med dessa till dess

Ha dé

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Det är gott med sockerkaka. Är inne i en period då jag är hur fikasugen som helst.

2008-07-29 @ 18:39:37
URL: http://frunordling.blogg.se/
Postat av: M

En sån där kakform låter du bli......

2008-07-29 @ 23:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0