VAB

Idag är jag hemma med yngste sonen som är sjuk. Alltså den ungen han kan han!!!
Imorse väckte jag honom precis som vanligt kl 6.30, han var trött stackarn, men jag försökte med att det är ju fredag idag osv, han berättade att raketen som han har upphängd i taket hade sett lite konstig ut när han var upp på toan inatt men han blev inte rädd (han är annars lite mörkrädd). Jag sa att jag tyckte att han var duktig som gick och la sig i sin säng när han varit upp, slippa trängas med mamma och pappa, han höll med. Han klädde på sig och satt sig vid köksbordet för att äta frukost, jag gossade lite på honom för han såg lite hängig ut, jag frågade om han var jättetrött idag, annars brukar han piggna till rätt fort men inte idag, då börjar han vrida sig ur mitt kramgrepp och bege sig på toan för att spy!! VA??? tänkte jag, vad blev det nu, jo DÅ berättade han att han varit upp i natt och spytt och jag som trodde att han bara varit upp och kissat. Jag sa att då skulle han ju ha kommit till mig inatt och berättat, ja han är för go den ungen!! Just nu ligger han på soffan i vardagsrummet med en hink på golvet och ser på barn-TV, han har inte behövt spy nåt mer sen kl 7 i morse så jag tror nog att det blir kortvarigt, hoppas det i allafall, han har ju helgen på sig att friskna till, det är ju bra.

Så idag har jag ingen aning om vad jag ska göra, jag kan/vill ju inte sitta och se på barn-TV hela dagen. Det finns ju lite snö kvar att skotta förstås, men näää, det känns inte så kul, vill ha lite koll på gossen också ifall han börjar spy igen.
Nu vill han iallafall prova att äta lite så det är väl bäst att gå, kommer ev tillbaka senare idag.

Ha en bra fredag!


Kommentarer
Postat av: Bryggare Per

God morgon
hopas det inte är någon kräksjuka grabben drabbats av.
till grabben krya på dig!
/Bryggare Per

2008-01-25 @ 08:17:49
URL: http://per231.blogg.se
Postat av: Ulrika

Fy vad trist. Vill inte ha det så jag håller mig undan. Hoppas han kryar på sig och att ni andra klarar er.

2008-01-25 @ 09:02:13
URL: http://frunordling.blogg.se
Postat av: Jezzan

Hej brullan!
Ja jag är också hemma med vab idag... den lille sonen blev hes och hängig igår och i morsen så var det KRUPP...... så vi har suttit på VC i 2 timmar, kortison, bricanyl och adrenalin. Puh... Nåja han är jättemycket bättre nu så jag kan lugnt släppa iväg honom till sin far ikväll.
Magsjuka är inte alls roligt bläääää hoppas bara att det inte är den där som håller i sig hur länge som helst :D, nä nu ska jag gå och fixa panacottan tills ikväll... kram kram och trevlig helg och så får ni krya på er.

2008-01-25 @ 10:38:01
URL: http://www.jezzanskrypin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0