Trött

Jag är fortfarande trött på morgnarna och har jättesvårt att att komma i säng på kvällarna, hur sjutton ska man komma i balans igen????
Yngste sonen har det lika svårt, han sover och sover och sover på morgnarna, har fått väcka honom både igår och idag då han inte vaknat och klockan varit 9.30.

Vi (yngste sonen) och jag tog oss en promenad/sparktur igår, vi gick till Repa och inhandlade lite grejor som behövdes till chili con carne som vi lagade till middag, men det visade sig att det var inte alls ett bra matval så här efter all jul och nyårsmat, vi fes som galningar här och hade ont i magen  HA HA HA HA, tur att vi var ensamma härhemma och tur att ingen kom och hälsade på, det var nog gaser i huset som skulle räckt till att spränga halva Kalix....

Idag ska jag till frissan och färga ögonfransarna, ska även då promenera, nån nytta måste man ju göra, har inte rört på fläsket sen långt före jul så det börjar nog vara dags nu, igår efter prommen kändes det jättebra, det var riktigt skönt ute och friskluften behövdes! Måste ta mig i kragen och gå ut på en promm, helst varje dag, men åtminstone nån gång i veckan, även om man inte har nåt ärende.
Vägde mig imorse och jag hade lust att gråta, har gått upp 1,5 kg, två kompisar har gått ner i vikt i jul, undrar hur dom gjort egentligen???? Jag tror att jag fått deras kilon, de är så himla taskiga! :)

Nu ska jag nog gå och kolla på en film så ha det så bra alla där ute i cyberrymden!


Kommentarer
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej på dig du vännen!
Jag försöker att promenera 3,8km varje dag,det är skönt att gå.
Ha en bra väcka,jag hoppas ni är bättre i era magar nu *L*
// Anna-Carin

2008-01-03 @ 16:40:18
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: uLLis

Ha ha - ja det lät ju mindre trevligt med växthuseffekten på kvällskvisten ;-) Ha det gott! /Kusin vitamin

2008-01-03 @ 17:42:30
Postat av: Pialotta

Röra på sig borde alla göra mer.. det hjälper bara med vanliga promenader, man behöver inte spinna eller styrketräna eller något annat för att må bra och gå ner i vikt oxså..
Nattmänniska är jag oxså.. men sover på morgonen, nej, nej.. här blåser det friska vindar i snön.. Ha de fint tjingelong

2008-01-03 @ 23:58:42
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Maria

Här blir det hårda tag from söndag el måndag kan jag säga! Hänger du med?

2008-01-04 @ 08:28:50
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Ulrika

Promenerar gör jag nästan varje dag det blir som ett gift man bara måste ut om bara en liten sväng. Tack så mycket för de fina grytlapparna.

2008-01-04 @ 16:24:08
URL: http://frunordling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0