Söndag

var det då idag (igen), det var ju nyss det var söndag, tänk vad tiden går fort.
Jag trodde ju att lillgossen skulle vara frisk till idag, men nejdå, han tog nya tag, dock inte spyandet, tack och lov, nu är det förkylning och feber, misstänker att det var förkylning som började med spy och inte magsjuka, för ingen annan in familjen har mått dåligt.
Han var nästan sitt vanliga jag i går mitt på dagen, munnen började gå på honom i ett och det är ett tecken på att det börjar bli bättre, är han tyst, jag då är något fel. Nå, igårkväll blev han tystare och tystare och frös mer och mer, tillslut när kl var 21 säger han att han är jättetrött och fryser (han är inte den som blir trött i första taget!), kollar febern  och då har han 38,6! Inte konstigt att han är trött och fryser, han får en alvedon och sen omstoppad i sängen. Imorse när jag klev upp vid 8-tiden satt han och såg på TV, han hade nyss klivit upp, kollade febern igen, då var den "bara" 37,4, JAA, tänkte jag, kanske den är på väg ner, närå, vid 12 fick han en alvedon för då var den uppe i 38,4, så det blir nog till att vara hemma även i morgon, vi får hålla tummarna för att han inte har feber imorron så allt är normalt igen på tisdag istället. Hjälp mig att hålla tummarna nu!!

Jag har iallafall hunnit en del idag, gubben har varit på nåt HV-möte, han har nyss kommit hem, jag började vid 9 att städa toaletterna, sen dammsög jag och skurade av lite i hall, kök och tvättstuga, duschade och for iväg på Coop Forum för att handla, skulle bl a ha en sån här stril man sätter på kranen, för den jag har i köket har gått sönder, det sprutar vatten lite överallt när man ska vrida på den, sökte och sökte och sökte på Coop men hittade ingen, kom på när jag var på väg hem att Repa kanske har och jodå, visst hittade jag såna där, köpte 2 st för säkerhets skull, har nu bytt och satt den andra i skåpet.

Kallt har vi även idag, när jag klev upp var det -18 grader, nu tror jag att det är -15 ungefär, det var riktigt friskt ute.
Jag vet inte om jag också håller på att bli förkyld för jag fick jätteont i huvudet när jag kom hem, måste nog gå och ta mig en tablett el två för att det inte ska bli värre, igårkväll när jag la mig hade jag också huvudvärk, det känns som att det kanske kommer från nacken, kanske inte så konstigt egentligen...

Nåja, nu ska jag gå och läsa Hänt Extra som jag köpte på Coop, lite skvaller är ju aldrig fel!

Ha en härlig söndag och glöm inte att hålla tummarna!
image251

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vad tråkigt att han är sålig ännu. Du får hälsa honom från mig att han ska krya på sig.

2008-01-27 @ 17:19:18
URL: http://frunordling.blogg.se
Postat av: Lillepip

Visst e det skönt ibland att chilla med hänt extra,efter att vart så redig i hemmet?!!Må gott,Pip

2008-01-27 @ 20:06:35
URL: http://lillepip.blogg.se
Postat av: uLLis

Vad duktig du är som orkar med att feja när gossen är sjuk! Jag har dammsugat vid behov under dagen och plockat undan disk, that's it :-)
Gjorde det enkelt för mig till middag - ugnspannkaka! Perfekt :-) Hoppas att Sixten piggat på sig till imorgon *kram*

2008-01-27 @ 21:13:18
Postat av: Jezzan

Tjingeling
Jag är väl inte heller någon vinterfantast men visst är det vackert när snön är orörd och det gnistrar om den :D
Jo den 9e maj är en riktigt bra dag att fylla år på!
See you! Kram kram

2008-01-28 @ 00:19:27
URL: http://www.jezzanskrypin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0