Slappt

Har idag mest slappat, vaknade 7.45 och var helt stel i kroppen, det var inte skönt att sova på golvet! Jag klev upp kl 8.00, hämtade in tidningen och läste den, sonen (den sjuke) sov till kl 9.00 utan att ha spytt på hela natten, har även gått bra hela dagen idag, han har ätit litegrann, mest saltgurka :) och coca-cola, men han har beställt godis till ikväll, han ville ha såna där godis som ser ut som spagetti - alltså skosnören, gubben ska åka och handla det åt honom sen för han ska ändå iväg och tvätta min bil, vi får hoppas att magen klarar det.
Han verkar vara på väg åt rätt håll i allafall för nu på eftermiddagen har han börjat prata igen!

Just nu väntar jag bara på att maten ska bli klar, det blir fläskfile, potatis och morotsklyffor med pepparsås, sonen med tandställningen får (som vanligt) potatismos och biffar gjort på älgfärs, så lite lyx får han också trots mosen.

Vi har ganska kallt här idag, det var -13 när jag klev upp men sen mitt på dagen var det ungefär -10 men nu såg jag att det är -15 grader, brr, fast vi ska nog vara nöjda, vi hade lika gärna kunnat haft -30 grader. I fjol den här tiden hade vi nämligen det, jag började i fjol att skriva dagbok, mest väder i en 5-årsdagbok, det är därför jag har lite koll, annars hade jag inte alls vetat.

Nu tror jag att maten snart är klar, ska gå och skära upp filen och duka på bordet.

Trevlig lördag!
 


Kommentarer
Postat av: Maria

Alltså hallå!!! Kladdkaka....

2008-01-26 @ 16:55:33
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Ulrika

Härmos vi har också ätit fläskfilé men med kokt potatis och vitlöks-sås.

2008-01-26 @ 19:40:09
URL: http://frunordling.blogg.se
Postat av: uLLis

He he - är det långfil när du måste skära den ;-) Jag kör med A-fil, inga redskap behövs annat än flingorna :-)
Kram från kusin!

2008-01-27 @ 21:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0