Nytt blankt år!

image243

Jaha, så har då nyårsaftonen varit och farit, ett helt blankt år framför sig, det låter ju väldigt lovande, får väl bara hoppas att allt man önskar/önskat sig går i uppfyllelse det här året, det gjorde det ju inte 2007! :)

Jag brukar inte ge nyårslöften så gärna, har så svårt att hålla dom. Men man kan ju alltid önska och hoppas på en del saker i allafall.

Mina önskningar och förhoppningar för detta år blir:

* Att äntligen lyckas gå ner 10 kg i vikt

  

* Att komma iväg på gymmet med Boel

  

* Att ta mig några promenader varje vecka

  

* Att äta mer grönsaker

  

* Att inte fastna i alla serier på TV

  

* Att bli bättre på att inte stressa

  

* Att inte hetsa/stressa upp mig på jobbet

  

* Att tänka på mig själv lite mer

  

* Att njuta av livet


Det var några önskningar, har säkert fler men det var dessa som ploppade upp i min hjärna just nu, den sista punkten tror jag är den allra viktigaste eller vad tror ni?!

Är idag jättetrött, har knappt sovit nåt inatt, vi firade nyårshelgen hos mina föräldrar i Vuollerim tillsammans med min storebror och hans familj, var uppe hur länge som helst varje kväll sen vi kom dit, inatt har vi dessutom knökat ihop oss hela familjen på 5 personer i 3 sängar, men det gick det också, men som sagt bra har jag inte sovit.
Vi delade upp oss så att den äldste sonen (16) sov ihop med yngste sonen (6), mellansonen (14) sov i egen säng som stod tätt inpå sängen där jag och min gubbe sov så vi har verkligen fått mysa ihop alla inatt. Den yngste sa på morgonen att det hade gått jättebra att sova med storebror, han hade inte snarkat ett dugg men dom som låg på andra sidan av rummet (vi andra) hade minsann snarkat högt och ljudligt, men inte du mamma!! Han är för go den ungen :)
Vi kom hem vid 19-tiden, åkte raka spåret till ICA för att köpa mjölk, sen blev det hem och kasta in kläder i tvättmaskinen och packa upp väskorna, vi har även hunnit att basta, det var jätteskönt men inte blev man piggare av det inte!! Nu väntar jag bara på att torktumlaren ska bli klar så att jag kan få gå och sussa, det känns som att jag kommer att somna innan huvudet landat på kudden, VÄRLDENS GOSIGASTE OCH BÄSTASTE KUDDE!! Tänk att man kan sakna sin kudde så enormt, men det har jag gjort, funderar på att ta med den nästa gång.

Ha dé


Kommentarer
Postat av: Maria

Gott Nytt År från oss i Thailand!

2008-01-02 @ 15:23:53
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Sabina

hmm, lilla Catta, jag åker ingenstans utan min "gosekudde" och du vet ju hur mycket vi har rest fram och tillbaka de senaste 6 åren.Nu har mamma fixat en ny gosekudde åt mig, fniss. Den andra har jag haft sen jag var liten och söt....numera är jag ju bara söt...

Kram Sabina

2008-01-04 @ 16:02:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0