Nu är det slut

på helgen, igen! Fan att helgerna alltid ska gå så himla fort.
Igår åkte min man och yngste sonen till Luleå för inomhusflygning, innan de åker säger min gubbe så här till mig:
-Passa nu på att njut medans vi är borta!
-Jotack säger jag, ska försöka.
Hann jag njuta???
NÄÄ.
När dom åkt for jag iväg till en kompis med lite Alpnaeringsgrejor hon beställt, blev där en liten stund, max 30 min, åkte raka vägen till affärn och handlade, sen hem, packa in allt i frys och kyl, min mamma hade ringt medans jag var ute, ringde upp henne för att kolla vad hon ville, hon ville att jag skulle kolla på några gardintyger i Jotex som hon hade hittat, blääää, inte riktigt vad jag ville just då, men vad gör man inte för mamma?!
Nåja, jag satt mig och kollade lite, var tvungen att gå in på internet för att kolla om tyget fanns kvar, det var ju naturligtvis i rean hon hade hittat nåt, jag slog in artnr och kollade, nä, de var slutsålda, då började hon surra om att hon skulle kolla på nåt annat tyg och jag kände bara Åh, nej inte nu, jag orkar inte, jag tror hon hörde vad jag tänkte för hon sa att det kan vi ju kolla senare istället, vi surrade en liten stund till och sen la vi på, då gick jag raka spåret in till köket och satte igång med att göra pirogdeg (jäsdeg), medans den jäste så gjorde jag i ordning fyllningen, köttfärs med en massa lök och tomatpure, gjorde färdigt pirogerna och lät dom jäsa en stund till, under tiden fixade jag salladen och dukade på bordet, strax innan de skulle in i ugnen ringde gubben för att tala om att nu är dom snart hemma, har ungefär 15 min kvar.
Jahaja, det var den njutningen!!!  Nåja, maten var suveränt god i allafall, så jag njöt ändå, trots att alla i huset var hemma :)

Idag har jag städat lite, de andra skickade jag ut för att skotta gården, just nu är gubben i Överkalix för att hjälpa sin faster och hennes gubbe med deras nyinköpta TV med inbyggd boxer, tyvärr kom ju plogbilen när han hade åkt så jag gick ut för att ta bort plogkarmen, tänkte att det såg ju inte så mycket ut, det går säkert fort, men inte var det så lätt inte, det var packat som bara den, fick kämpa på ganska rejält för att få bort kanten, men nu är det gjort i allafall!


 Så här smal skulle jag vilja vara!    Så här fet är jag!

Kommentarer
Postat av: Eija

Nu ljuger du allt.. Det är INTE du på den högra bilden...Det är ju jag , hihi:-)

2008-01-13 @ 20:59:53
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Min lugna dag brukar se lika dan ut som din :-)

Ha det bra // Anna-Carin

2008-01-14 @ 08:52:20
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: uLLis

Hå hå ja ja... Det där känns igen! Lugn & ro är onekligen relativt :-) Fast Håkan hävdar ju att det är min hobby att stå i tvättstugan??!!!

2008-01-14 @ 17:08:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0