Feber

Jaha, så var det måndag och jag är fortfarande hemma med sjukt barn, trodde i fredags att jag skulle ha kunnat börja jobba idag, men så blev det inte, blir inte till att jobba imorgon heller för han har fortfarande feber.
Inatt vid 01.30 kom han in till mig och sa att han hade spytt i sängen så det blev till att kliva upp och fixa i ordning, slänga i tvätten och skura lite, jättekul mitt i natten! Hämtade madrassen och sov igen inne hos honom på golvet, han sov bra resterande tid av natten, vi vaknade vid 8-tiden bägge två, då säger han att han är hungrig och törstig men när han kliver upp är bara törsten kvar, han vill inte prova äta nåt, tur att det finns coca-cola!
38 i feber nu på morgonen, ska se om den går ner utan alvedon el om den stiger, då blir det till att ge honom tablett. Själv känner jag mig lite halvrisig också, har lite ont i ena örat, har huvudvärk och jävligt ont i nacken, det bådar inte gott. Jag får försöka tänka mig frisk.

Jag sitter just nu och funderar på om jag ska gå och se om jag hittar nån bra film att starta dagen med, sjuklingen sitter/ligger själv och ser på barn-TV och tvättmaskinen är ännu inte klar så jag har ju tid, känner inte för att vara duktig idag när jag själv inte är på topp så det blir nog en lathetens måndag idag, vi hade tänkt pyssla lite om sjuklingen orkar, jag köpte Bamses pysseltidning igår när jag var och handlade.

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Maria

Idag ska du inte göra nåt annat än att ta hand om sonen och dig själv!!

2008-01-28 @ 10:57:02
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej! ta det bara lugnt du och pojken,gör sådant som ni i vanliga fall inte hinner göra tillsammans.
Ha en bra dag//Anna-Carin

2008-01-28 @ 12:26:30
URL: http://www.fibromy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0