Bak

Har nyss tagit ut en kaka från ugnen, nåt måste jag ju hitta på när jag är hemma! Hittade recept på kladdkakor på Aftonbladet som jag tänkte testa, har gjort kladdkaka med havregryn i långpanna, här kommer receptet:

Kladdkaka med havregryn

Blir en långpanna full - skär i lämpligt rutor



Du behöver:

300 g smör

5 dl socker (råsocker går bra)

2 dl havregryn

4 ägg

3 dl vetemjöl

1,5 dl kakao

1 msk vaniljsocker

Gör så här:

1. Smält smöret i en stor gryta. Rör ner socker, havregryn och ägg. Sikta ner mjöl, kakao och vaniljsocker och rör om.

2. Häll smeten i en långpanna klädd med bakplåtspapper, grädda i 175 grader (passa noga - den ska ha stelnat, men får inte bli torr förstås) och skär i rutor när den har svalnat.


Kommentarer
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Vad gott! nu håller ju jag på att jobbar med några extra kg,jag får skriva av receptet och testa vid ett annat tillfälle.
Jag bara undrar,vart tog våran vinter vägen.
Kram/Anna-Carin

2008-01-25 @ 12:46:13
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Ulrika Nordling

Hur är det med grabben mår han bättre nu? Gud vilket gott resept men jag ska inte baka den nu vill gå ner i vikt.

2008-01-25 @ 13:56:34
URL: http://frunordling.blogg.se
Postat av: uLLis

YUMMY!!! :-)

2008-01-26 @ 19:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0