Tur och retur

Igår åkte vi iväg med mellansonen och hans kompis till Vuollerim, vi åkte 17.05 och var framme ca 19.20, så vi hann fram innan Lets Dance och det var ju tur.
Väl framme så fick vi naturligtvis fika (enl min mor så är det ju lätt hänt att man svälter ihjäl...), inte tackade man nej heller, nejdå man satte i sig både kakor och bullar och blötte ner det med cola, sen när dansen började så satte hon fram chips och naturligtvis så var mina nävar där, oh, jäklar så stora nävar man har ibland... Sköljdes klart ned med cola.

Idag åkte jag, gubben och minstingen hem igen, vi for en sväng förbi Dollarstore i Boden, blev där 400 kr fattigare, köpte lite kuddar, hårgrejor, strumpor och såklart GODIS...

Sen for vi vidare hem, vi skulle förbi Morjärv så vi åkte en jävligt tråkig väg, fast utsikten var väl ganska fin?!

                gubben trodde att den skulle vara snabbare än E4:an, men icke sa nicke, den tog minst lika lång tid att köra, dessutom var den både hal och slingrig så nästa gång om vi ska till Morjärv blir det nog E4:an, såvida det inte är sommar, då går den säkert snabbare.

Väl där så svängde vi in på GK:s och där fyndade jag också, (såklart), hittade ett par svarta jeans, en brun sweatshirt och en svart tunika samt fotoalbum som min mor skulle ha, blev där 600 kr fattigare så det blev en fattig dag men en jäkla rolig dag, fast det tyckte inte minstingen, nä, att gå på affärer var då DÖTRÅKIGT och mamma hon bara gick och gick och gick och så handlade hon...

Har slängt i en maskin med svart när jag kom hem som nu är färdig, ska hänga en del och slänga en del i torktumlaren, sen ska jag nog gå och se om jag hittar nåt att se på TV, ikväll blir det naturligtvis Melodifestivalen.

Ha en skön lördagkväll.


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Det var en liten tripp ni gjorde. En kortis till Vuollerim

2008-02-23 @ 18:17:22
URL: http://frunordling.blogg.se
Postat av: Maria

Å plånboken som ett abborrgap :)

2008-02-23 @ 19:35:16
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Vilka vintriga fotografier du visar.Här finns knappt någon snö alls.Torra vägar har vi.
Ha en bra söndag//Anna-Carin

2008-02-24 @ 15:22:59
URL: http://www.fibromy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0