Torsdag

Tjohej på er!

Så är det då redan torsdag, veckorna går som sagts tidigare väldigt fort, jag hinner inte riktigt med.
Har även idag jobbat 7-13.30, kände mig riktigt pigg i morse, vaknade exakt 1 min innan klockan skulle ringa, det kan man snacka om timing, i vanliga fall brukar jag vakna ungefär 30-40 min innan och har då svårt att slappna av utan ligger och vänder och vrider på mig tills klockan ringer, men som sagt inte idag, det kändes skönt. Tror jag somnade innan huvudet nådde kudden igårkväll också.

Efter jobbet idag for jag en sväng på Repa och GK:s, sen till skolan för att hämta lillen, då berättar han att hans overalls dragkedja gått sönder, hade fått låna jacka och byxor av en annan kille som lyckligtvis hade både overall och jacka-byxa med sig. Vi for hem en sväng och sen iväg på GK:s igen, hittade där ett par täckbyxor som han var nöjd med, inhandlade dessa och åkte sen till myhome för att köpa dragkedja, frågade om man kunde lämna in för att få det sytt och det kunde man, tack gud!! jag är urdålig på att sy och kan definitivt inte sy i en dragkedja, har inte det tålamodet, det var inte så himla dyrt heller skulle kosta mellan 150-180 kr och det tycker jag det kan vara värt, slippa eländet och istället få ett proffs som gör det åt en. Passar mig perfekt!

Imorgon bär det iväg till Vuollerim    med mellansonen och hans kompis, storgrabben åker till farmor, hon skulle hämta honom när hon slutade jobbet, jag, gubben och minstingen åker hem igen på lördag och sen får vi klara oss själva hela nästa vecka - hur nu det ska gå :) Det blir svårt att handla, är ju van att storhandla varje gång man far på affärn, det blir till att tänka i lite mindre kvantitet ett tag.

Nu ska jag surfa vidare en stund innan jag går och slänger upp fötterna på soffbordet, ha en bra kväll!


Kommentarer
Postat av: uLLis

That's the way I like it - raggsocke på :-)

2008-02-21 @ 21:04:39
Postat av: Ulrika Nordling

ja det är lite besvärligt med dragkedjor. Oskar har pajjat 2 st i år som Nisse lagat.

2008-02-22 @ 11:10:23
Postat av: Maria

Hur har crossen det...?

2008-02-22 @ 19:23:53
URL: http://mimmimaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0