Tjohej!

Har nyss kommit hem från Ljusparty hos B, som vanligt blev man lite fattigare. Eftersom det mesta är doftande ljus så kan jag inte köpa nåt till mig själv, finns bara några få doftfria att välja på, köpte mig en ljussläckare i allafall och så köpte jag en present till min mor som fyllt år i veckan, hon får vänta ett tag men det kan det vara värt. jag köpte ett presentset med 12 st votivljus i olika dofter och till det följde det med ett genomskinligt litet glas att ha dom i, jätteffint var det, sen när votivljusen är slut går det ju bra att ha teljus i den istället. En perfekt present till min mor för
 hon eldar ljus vareviga dag.



Lillgossen har varit på kalas idag, eller rättare sagt är, för han är kvar ännu, gubben gick precis nu för att hämta hem honom så då får vi höra hur det varit, men jag kan tänka mig att det varit jättebra, brukar ju vara det på kalas.



Till middag idag blir det nog lasagne,   har inte kommit på nåt annat, efter vägen från B så tänkte jag på Chili con carne så jag gick in på Repa för att se om dom hade paprika och franska, det enda som fattades för att kunna tillaga det men det var tomt på varenda grönsaks och brödhylla så det blev till att hitta på nåt annat istället så det lutar åt lasagne, fast jag vet inte, är inte så sugen på det, kanske jag gör potatismoussaka istället, hmm, har ju en liten stund till att fundera på, men inte för länge, det tar ju en stund i ugnen också. Fan att det ska vara så svårt att hitta på maträtter!

Nu är det bäst att jag travar iväg till köket och börjar med maten vad det nu blir för nåt!!

Tjing

Kommentarer
Postat av: Maria

Tack för idag :) Alltid lika kul på våra samkväm. Ha så kul imorrn!!

2008-02-10 @ 16:57:08
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Ulrika

Nisse ligger med feber och ont i kroppen han har mått illa men ej fått upp något. Det blir lax hos oss lite snällare än hamburgare för magarna. Jag har klarat mig ännu så nu är det ju bevisat vilket som är det starkaste könet i vår familj.

2008-02-10 @ 17:50:49
URL: http://frunordling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0