Snö i massor

Idag har det snöat precis hela dagen, inte det minsta kul! Skickade ut gubben och sonen för att skotta innan vi skulle äta middag, men nu ser det ut som att det börjar bli dags för snöskottning igen, men jag tror att jag lämnar det till gubben.

Jag började dagen med att vakna kl 8.20 när sonen som kommit till oss inatt klev upp, jag kunde inte somna om så jag klev också upp. Hann med att städa toaletterna och dammsuga innan gubben behagade vakna, efter frukost så skurade jag golvet i köket, det behövdes verkligen, vet inte vad vi gjort i veckan men det var kladd lite överallt.
Sen duschade jag och åkte iväg och handlade, när jag kom hem så upptäckte jag att jag glömt det jag for för att handla -  mjölken!! Jävlar så jag svor, men jag kände inte för att åka iväg igen, inte med tanke på snöovädret, oplogat var det också nästan överallt så nej, jag skickar gubben istället, han har åkt till Luleå på ett möte så när han kommer hem ska han in och handla 2 liter, den här veckan lär det inte gå så mycket mjölk eftersom vi bara är på 3 och jag inte kan dricka vanlig mjölk, lagar också all mat på "min" mjölk. Det kommer att bli lite ovanligt, detsamma gäller nog med tvättningen också, får se om vi överhuvudtaget får tvätta nåt i veckan.

Jag har precis tagit fram mina pelargoner,  de ser inte mycket ut för världen just nu men innan sommaren är här så ser dom nog mycket bättre ut, hoppas jag då iallafall.
Ska om några veckor ta fram mina knölar och sätta dom i jord också och sen lite fröer, men bara såna som jag har tagit från mina blommor i somras annars blir det alldeles för mycket, hade ju inte tänkt vara hemma så mycket i sommar och då är det ju lite onödigt med så mycket blomster.

Ha en skön söndag!


Kommentarer
Postat av: Eija

Och var är bilderna du tagit med din nya digitalkamera?? Den ska vara med ÖVERALLT även när du skurar golvet....Hihihihi

2008-02-25 @ 11:51:52
URL: http://kalixbandy.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0