Lyckodag!

Jag måste ha en riktig turdag idag!
Det började med att jag försökte byta bort ett pass där jag jobbar till kl 22.00, tog sin lilla stund men till slut så var det en kille som svarade att han gärna bytte med mig, jag blev överlycklig, gillar ju inte att gå senare än 17 överhuvudtaget och sen få bort 22-passet som dessutom är på en fredag är ju helt underbart, nå inte nog med det, sen ville en annan byta 2 pass med mig så jag får börja kl 7.00 på morgonen och det gör jag så gärna för då får jag gå hem 13.30, super!
Sen frågade jag produktionskontoret om jag kunde få ta permis en annan dag då jag skulle jobba till 20.00 och det gick också bra så vad annat kan man säga än att jag har en lyckodag idag!!

Nu är jag hemma, ska strax börja med middan, vi har lite småstressigt här idag. Jag och minstingen ska iväg på untvecklingssamtal kl 18, kl 17.50 ska äldste sonen (behöver dessutom skjuts) på klarinettspelning, gubben ska på skolråd kl 19.00. Så vi har löst det så att jag och minstingen går på skolan, gubben skjutsar till klarinettspelningen och jag hämtar vid 19-tiden då det är slut, pust, ibland gaddar allt ihop sig precis samtidigt, men förhoppningsvis får vi det lugnt resten av veckan istället.

Fröken på skolan berättade idag att sonen inte alls hade velat åka skridskor idag, jag vet att han är envis, jag sa att de får tjata på honom, tids nog vill han vara med, förhoppningsvis innan isen är borta... Jag försökte med lite övertalning när vi åkte hem, sa att om han börjar åka skridskor så ska han få ett par alldeles nya och jättefina skridskor, då säger han att han vill ha gummiskydd också, naturligtvis sa jag, klart att du får det. Så nu får vi se om det hjälper så att han också blir med dom andra barnen på skridskobanan.
Nog är det bra att vara envis, men kanske inte alltid!

See you!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vissa har tur! Det där med envisheten kännar jag igen hos Oskar.

2008-02-12 @ 08:29:13
URL: http://frunordling.blogg.se
Postat av: Anna-Carin:skafferep

Tur gumma där :-)

Ha en bra onsdag /Anna-Carin

2008-02-12 @ 08:44:18
URL: http://www.fibromy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0