Fina fisken!

image288

Här är min "hemmagjorda" guppy, visst är den fin?! Tyvärr så blev inte bilden så bra som jag hade velat, han rörde ju på sig hela tiden och så ville inte kameran få in skärpan ordentligt, måste nog träna mer, ska försöka öva fisken i att stå stilla också, tror ni det är möjligt? :)

Det enda nyttiga jag gjort idag är väl när jag städade akvariet litegrann, bytte lite vatten och rengjorde pumpen så nu hoppas jag att de trivs igen.

Lillgossen har precis sockermålat, det ligger på tork nu.
Sockermålning är enkelt: Koka upp 1 dl socker och ½ dl vatten, låt det svalna lite och pensla sedan ett papper (lite tjockare än vanligt skrivpapper helst) och sen droppa lite vattenfärg ovanpå så blir det som små blommor, väldigt fint faktiskt, sockervattnet går även att spara till senare, sätt det i en burk med lock bara.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Maria

Har också haft akvarium och att städa det var inte kul..

2008-02-19 @ 15:40:21
URL: http://mimmimaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0