Tjohej vad det går!

Idag slutade jag kl 14.00, åkte och hämtade S3 på fritids och sen direkt hem, väl hemma så satte jag genast igång med bak, gjorde småfrallor, fast små vet jag inte om dom blev  direkt .
Jag använde en jäst som jag precis har hittat på affärn, det är visst nån turbojäst, man behöver bara jäsa 15 min och det efter att man bakat ut, behöver inte heller ha varm degvätska, bara att kasta i allt i assistenten och röra ihop, går superfort. Jag var hemma vid 14.30 och nu kl 15.10 plockade jag ut frallorna ur ugnen, supersnabbt eller hur?!

Såhär ser förpackningen till jästen ut:


Gubben har i eftermiddag åkt iväg till Luleå på tandregleringen med S2, vet inte när dom är hemma igen, kanske vid 16-tiden, jag hoppas att de ringer så jag vet när jag ska börja med maten.

Ikväll blir det crossen igen, 30 min på samma staplar som igår.

Nu ska jag gå och kolla om frallorna har kallnat.

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0