TJA!

Så har då lördan vöri och föri, sen kom söndan och den gjorde precis likadant. Fan så fort helgerna går!
Igår snöade det så man blev stressad bara av att titta ut genom fönstret, man visste ju vad som väntade. Nå, innan all snö började falla så hann jag iväg på affärn för att införskaffa mer saffran + lite annat som behövdes. När jag kom hem igen så satte jag igång att baka, den här gången kom även jästen med så nu blev dom jättefina, har ju naturligtvis tjuvsmakat och de smakade bra också .

Igårkväll for gubben iväg och tvättade min bil, han tyckte att de äldsta sönerna skulle gå ut och skotta men mellansonen han pyste iväg till en kompis så då blev det bara jag och äldste sonen kvar hemma, vem tror ni fick ut och skotta???? Jajamen, mamman i huset, fast jag tog allt med S1, vi skottade så svetten lackade, det hade nämligen hunnit börja regna innan vi gick ut, men gubben var mäkta imponerad när han kom hem, att vi hade gjort så fint och tagit bort så  mycket. Snabbt blev vi betydligt längre, fast sonen behövde det inte, han är ju 1.90, men mamma kan behöva några centimetrar...

Idag har jag jobbat 8.30-15, har haft elev också. Jo, just det, vi har ju ÄNTLIGEN fått göra hörseltest på jobbet nu, fast jag vet inte om det var så bra egentligen, fick bara svart på vitt att jag nog hörde lite för dåligt och det på bägge öronen, det var de höga tonerna jag hade svårt med. Hon skulle låta en läkare göra en bedömning och sen får vi se efter det vad som händer. Nu var vi i ett konferensrum på  jobbet och ventilationen störde ganska mycket, så det kanske blir så att jag får göra om testet på nåt annat, tystare ställe, kanske det blir bättre då. Man kan ju alltid hoppas. Fast jag vet om att jag hör lite halvtaskigt ibland, det är som att jag måste koncentrera mig ordentligt om det är surrigt runt omkring mig, dessutom vill jag gärna se på munnen när någon pratar så att jag verkligen hänger med, det är inte så kul att hela tiden säga, ursäkta, vad sa du? Ibland så hör jag inte hela ord utan bara stötvis och det är väldigt irriterande och jobbigt.

Ikväll har jag och S3 varit på Coop och inhandlat en väldigt, väldigt viktig sak, nämligen en chokladkalender, herregud hur ska man kunna leva utan en sån, ALLA andra har ju en. Nåja, är det en sån för 20 kr som är jätteviktig så varför inte?!
Tyvärr hittade mamma också lite godis, juleskum (tomtar), mina favvo-godisar. Jag har smakat 2 st men sen har jag satt undan lådan, ska försöka hålla fingrarna borta från den tills det blir jul. mmmmm dom är så himla gooooda!

Tack och hej!

Snart kommer tomten, längtar....???

Kommentarer
Postat av: M

Å äntligen blev det såna tester som vi tjatade om i ALVA sen vi började med den gruppen... Skumtomtarna tar du och dumpar i den bruuuna tunnan... bara färgämnen, socker och annat skit som du inte egentligen mår bra av.

2008-12-01 @ 21:01:51
Postat av: Anonym

Å äntligen blev det såna tester som vi tjatade om i ALVA sen vi började med den gruppen... Skumtomtarna tar du och dumpar i den bruuuna tunnan... bara färgämnen, socker och annat skit som du inte egentligen mår bra av.

2008-12-01 @ 21:02:51
Postat av: Maria

Å imorgon är det onsdag...

2008-12-02 @ 21:15:42
Postat av: Ulrika

Håller med både dig och M om skumtomtrana goda men bara dynga i för oss gossissar.

2008-12-02 @ 23:04:34
URL: http://frunordling.blogg.se/
Postat av: Sabina

Men hallå där, va du är duktig!! Tänk att klara av att bara äta några läckra skumtomtar....mmm de är ju såå goda.



2008-12-03 @ 07:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0