Nä se det snöar, nä se det snöar, det var väl roligt hurra...

Jojo, måttligt roligt var det. Mamma och pappa kom hit i värsta snöovädret på fredag, det hade tagit 2,5 tim från Vuollerim, brukar ta bra precis 2 tim att köra hit.
På lördag åkte jag och gubben iväg till Luleå precis som vi planerat, tur att pappa var här, han skottade hela uppfarten medans vi var borta, han var ut en sväng på eftermiddan när vi kom hem också, sen har vi tagit plogkarmen flera gånger, de har plogat som bara den här i helgen!

I Luleå gick det hur bra som helst, det var inte så värst mycket folk och det var ju skönt, kanske vädret avskräckte?! Jag fick tag i julklappar åt alla barnen, köpte även dansbandsskivan Guld till mamma och pappa, de älskar dansbandsmusik så det passade de bra. Vi har en klapp kvar att köpa men den tänkte vi köpa här i Kalix.

Sen mamma och pappa for idag vid 11.30-tiden så har jag hunnit städa, rensa lite i ett köksskåp, rensat bland för små skor som barnen haft, klippt allas hår, inte mitt då förstås . Medans jag städade så var alla andra ute och skottade bort det som pappa inte tagit för att släpvagnen var i vägen, den sopades och flyttades, sen har de även rensat taket på husvagnen som visst var knökfullt med snö. Jo, jag har även hjälpt S3 att städa och framförallt rensat i sitt rum, hans skrivbord syntes inte för alla pinaler. Jag ska försöka komma ihåg att ta bild nån gång när det ser som värst ut, för jag garanterar att det inte får vara så fint så länge, fast han har lovat att det ska vara fint till jul i allafall, men det är ju över 1 vecka kvar, mycket kan hända på den veckan.

Nu har han precis varit i badet, ska väl få nån smörgås nu och sen hopp i säng.

Ha dé

Endast 5 arbetsdagar kvar!

Kommentarer
Postat av: Eija

Jepp....Endast 5 dagar kvar att jobba, sen ledigt i........en hel vecka..Vad jag längtar och önskar..

2008-12-14 @ 19:52:01
Postat av: Ulrika

3 dagar kvar sedn 3 veckor ledigt.

2008-12-14 @ 21:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0