JULLOVET HAR BÖRJAT!

Ja, så äntligen blev det då jullov. Jag la in om att få gå hem tidigare igår men det gick inte, ringde för mycket, men 13.30 är ju bra ändå. Efter jobbet var jag till Scapa Hårteam för att färga ögonfransar och bryn, var färdig ca 15.10.
Till middag blev det Spaghetti och Köttfärssås, godaste köttfärssåsen enligt S3, fast det tycker han varje gång han får köttfärssås.

Sen efter middan blev det inte mycket gjort, jag orkade inte crossa nåt utan tog fredagsledigt, tyckte faktiskt att jag kunde unna mig det, tyvärr åt jag choklad istället, det blev 4 rutor mörk choklad och sen en massa nonstop, men har man mens så har man....
Idag känns det mycket bättre, jag har crossat i 30 min, körde inte bergsbestigningsprogrammet utan körde fatburn idag, orkade liksom inte mer, fast jag gjorde en massa situps efteråt som lite kompensation, det märks verkligen att kroppen är lite ur balans när man har mens, man orkar inte lika mycket, åtminstone inte jag och nu, jag har börjat få tillbaka min fruktansvärda, nästintill outhärdliga mensvärk, trodde att jag hade blivit kvitt den, i tonåren led jag nåt så hemskt, fick äta stark medicin och vara borta från skolan för att jag hade så ont, men efter att jag fått barn har det blivit mycket bättre, men nu verkar det som att allt elände kommer tillbaka, har haft jätteont i flera dagar, gått på medicin för att orka, tror att det är därför min kropp inte är riktigt på topp just nu.

Har efter crossandet bakat en långpannekaka (jag som inte skulle baka mer före jul), det blev mockarutor, fast inte samma recept jag brukar göra, glasyren t ex är gjord på vispgrädde och mörk choklad som man ska koka i några minuter så den tjocknar lite.

Knäck har det också blivit, och så går tvättmaskinen igen, det verkar aldrig minska i den där jäkla tvättkorgen, högen bara växer och växer trots att jag tvättat varje dag i flera dagar nu.

Jo, just det före crossandet så städade jag lite i akvariet, bytte ut ungefär ½ akvariets vatten och rensade bland växterna och pumpen.

Här är lite bildbevis:

Vi börjar väl med det jag gjorde först, akvariet:
       

Så här ser knäcken ut:


Tyvärr blir det ju en massa disk efter knäckkok:


Här är kakan utan glasyr: (det syns bild till vänster hur den ska se ut färdig)


Nu ska jag gå och koka ihop glasyren, sen ska jag plocka ur tvättmaskinen, den centrifugerar för fullt just nu.

Ha en bra lördag.

Kommentarer
Postat av: Maria

Har också jullov, så fantastiskt härligt! Tog en sväng på makapären idag, jobbigt...men ack så skönt efteråt ;)

2008-12-20 @ 20:10:25
Postat av: Ulrika

gud så goda mockarutorna ser ut.

2008-12-20 @ 20:35:32
URL: http://frunordling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0