Dan före dan...

Så var det bara 1 ynka dag kvar tills tomten kommer!
Skinkan är i ugnen och jag har precis crossat i 30 min, känns skönt när det är över, hade verkligen inte lust med det idag, men nu är det ju skönt att ha gjort det i allafall.
Funderar på om jag skulle baka kex, såg Ernst på TV:n igårkväll och blev inspirerad, får se sen, först måste jag nog äta lite, har inte ens ätit frukost ännu.

Igår åkte jag och S3 iväg på stan en sväng, vi var som hastigast in på Intersport för att handla sista julklappen, där var jättemycket folk, men tjejerna i kassan var otroligt snabba, så det gick ändå relativt fort. Sen hade jag tänkt åka ner till Gallerian men alla parkeringar som fanns var fulla så jag styrde bilen därifrån istället, orkade inte köra runta och leta parkering, nä, så viktigt var det inte, for på ICA Näsbyn istället och där var det ganska lagom med folk, jag pantade en hel IKEA-väska full med flaskor och sen handlade jag litegrann bara, var mjölken som behövdes och en del smågrejor. Gick halvfort i kassan, hade en dam framför mig som hade handlat hur mycket som helst, det var mat och blommor i överflöd!! Som tur var så var det en kille där och hjälpte till att packa annars hade hon väl stått där halva natten .
Jag själv har alltid med mig egna handlingsväskor så han var lite undrande hur han skulle hjälpa mig att packa, men jag avstod, han fick hjälpa dom som hade mer istället, jag vet ju precis hur jag brukar packa i mina väskor så det gick ju fort.

När jag kom hem från affärn så åkte jag till återvinningsstationen med papper, plast och kartong, containrarna var i det närmaste överfulla, jag hoppas verkligen att de tömmer idag, annars lär det nog bli problematiskt efter jul då alla ska dit med diverse julklappspapper och kartonger.

Nä, nu kurrar min mage så det är nog bäst att ge den lite att äta.

GOD JUL!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

GOD JUL När kommer ni och kikar på lådan? Den lär stå frame några dagar till. Kan hända att vi drar i väg mellandagaran till Luleå men vi får se.

2008-12-23 @ 13:08:54
URL: http://frunordling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0