Tanten

Jaha, så har man fått svart på vitt att man blivit tant!
Har varit till optikern idag och jag behövde progressiva, hon var hård optikern, hon sa att det fanns inget annat än åldern att skylla på, blä.
Närå, jag är inte så fixerad vid detta, det är så det är och så får det väl bli då, inget att göra åt, det är ju tur att man kan åtgärda med glas så att man ser nåt.
Dyrt kommer det att bli också, 7800 kr kommer kalaset att gå på, nu måste jag nalla på växthuspengarna igen, inte bra alls, nä, fy attan.

Nu ska tanten gå iväg till husvagnen och fixa i ordning tills avfärden imorrn, ska dammsuga av och torka lite på toan och i köket (låter ut som att den är hur stor som helst ha ha ha). Ska även ta ut det som ska med i frysen, sen ska jag även kolla om jag hittar nån bra ryggsäck att ha med när vi går på Nolia, det är bra att slippa dra på allt i påsar, även om man inte ska handla (har ju inga pengar att använda nu) så lär det väl bli en massa broschyrer i allafall. Jag ska ta med kameran, får väl ta kort på grejor som jag vill ha, får väl sitta och titta på kortet istället.

Nä, mina vänner, nu måste jag börja göra lite nytta här!
Tanten tackar för idag och önskar alla en trevlig dag.

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Sabina Rönnkvist

Hi hi...en annan var ju tvungen att byta glasögon för jag fått BÄTTRE syn...ha ha ha. Så kan det gå

Kram /Sabina

2008-08-07 @ 10:28:30
Postat av: Maria

Du kommer aldrig att bli tant - inte jag heller! Det repar sig....

2008-08-08 @ 22:29:20
Postat av: Maria

Förresten - progressiva glasögon kan du inte ha på jobbet... du måste ha terminalglasögon till det! Och de betalar din arbetsgivare :) Begär en reka från din prod.ledare och ta med den till optikern.

2008-08-08 @ 22:32:30
Postat av: Ulrika

Kan ej på onsdag måste med far till röntgen! Måndag går ej heller för då skall jag till tandis.

2008-08-10 @ 15:30:32
URL: http://frunordling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0