Skolstart

Ja, nu så är skolan igång igen, då var den här sommaren (!) slut. Fast mellangrabben börjar inte förrän på måndag så han får lata sig en dag till.
Jag följde med S3 på sin första skoldag i årskurs 1, det var så spännande så, vet inte om det var mest spännande för fröknarna el för barnen. De har fått tre fröknar, de verkar jättefina allihopa så det här blir nog bra det.
S fick gå hem direkt efter skolan idag, de slutade kl 12.00. Jag har varit ledig idag, fick ta ut permis, så jag har städat och gjort rent i huset, började med toaletterna, fortsatte med att dammsuga golven och sen skurade jag, var runt huset och putsade alla fönster på utsidan, tvättade handdukar och sängkläder och så har jag gjort köttbullar. Sen efter det så var jag iväg till frissan och färgade ögonfransarna så nu är jag svart och fin kring ögonen, kanske man ser lite piggare ut!

Och precis nyss har vi ätit och mellansonen har precis kommit hem också, han har varit och kört upp för EU-moppe-körkort vilket han klarade galant! Tyvärr får dom inte kortet direkt, det tycker jag är dåligt, klart att de vill kunna köra moppe direkt de klarat uppkörning och teori, men icke sa nicke, nu får han vänta minst 2 veckor innan kortet kommer.
Fast han ska imorgon och kolla på en moppe som ev mormor och morfar ska köpa åt honom, det är en vanlig moppe så till den behöver han inte något körkort, är det så att den ser bra ut och säljaren godtar budet som morfar har gett så lär han nog komma hem med den imorgonkväll.

Ikväll kommer gubben hem! Han skulle landa nu kl 19 i Luleå, så om drygt en timme är han här, han missade ju första skoldagen för sonen men det är inget att göra åt, han skulle följa med honom imorgon istället för att kolla in hur det ser ut.
Nu ska jag gå och göra ingenting, bara myspysa och vänta på gubben

Ha det så gott alla!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Du får gratta sonen till moppe kortet!

2008-08-21 @ 21:22:48
URL: http://frunordling.blogg.se/
Postat av: Maria

Herregud så du går an!

2008-08-22 @ 19:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0