Sista veckan...

Ja, så var man inne på sin sista lediga vecka för i sommar, känns lite vemodigt, sorgligt och tråkigt.
Har varit väldigt arbetssam idag, blev bara så, inget som jag planerat.
Det började med att jag skulle leta efter en laddare till trimmern, för att försöka hitta den så var jag tvungen att städa i garaget, tror ni jag har hittat laddarn?? Nä, just det, men det blev ju fint i garaget!
Jag letar än med jämna mellanrum, orkar inte hålla på hela tiden, men inte f-n hittar jag den, jag håller på att bli tokig (jaja, tokigare då) av detta. Nå, förhoppningsvis så är den ju inte stulen och då brukar ju saker och ting komma fram, men jag behöver den ju NUU!

Jag och yngste sonen har även cyklat en sväng till skolan för att lämna fritidsschemat, så nu är det också gjort. Sen cyklade vi och kastade lite mjölkkartonger och plastgrejor också, när vi nu ändå höll på.
Han har t o m tagit fram och börjat cykla på sin större cykel, vi har försökt ända sen han tog fram sin lilla cykel i våras men han har vägrat, men idag gick det jättebra och han cyklar som bara den, han har ju växlar på den så lite roligt tror jag ändå att han tyckte det var.
Jag måste erkänna att jag lurade honom litegrann, jag tyckte att det är ju bäst att han tar fram den idag och börjar träna eftersom han ändå ska ha den när han börjar skolan... ha ha det gick ju bra, mammas list!!

Imorgon är det äldste sonens tur att fara till optikern, det ska bli spännande att se hur mycket det kommer att kosta, jävlar så det går pengar just nu. Känns inte alls bra. Jag får nog ligga i och jobba som bara attan när jag börjar igen.
Fast jag hade tänkt börja med att ansöka om ledigt, vet inte om jag törs lämna in min ansökan. Vi har kollat upp när det är mässa i Luleå nästa gång och det är den 31 okt - 2 nov, så jag tänkte söka semester 30+31 så vi kan åka iväg med husvagnen redan på torsdag och sen vara på mässan fre och ev lör. Ska ni haka på U och M? Det vore ju kul!

Nä, mina vänner nu ska jag gå och... ja, vad ska jag hitta på, nåt blir det väl i allafall, ha dé!

Kommentarer
Postat av: M

Här vet man aldrig var man hamnar ;)

2008-08-11 @ 21:07:05
Postat av: Ulrika

Vet ej om vi kan den 31/10. Jag kan ej fara till Happis i morgon måste med far till Lassa.

2008-08-12 @ 12:41:53
URL: http://frunordling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0