Idioter!

Några idioter har varit i farten inatt/morgon här hos oss. När gubben var ut till postlådan för att hämta in tidningen på morgonen så låg det en trasig flaska på gräset bakom postlådan, när han gick runt och tittade såg han en till flaska som var hel alldeles framför husvagnen. Såg inget mer just då. Ringde polisen för att anmäla, sen när han skulle åka iväg på jobbet så körde han längre upp efter vår väg för att kolla om det var fler som hade råkat ut för idioterna, jodå, några hus bort hade fått jättemånga trasiga flaskor på sin gård och en sen en till bit bort där hade en bil fått bakrutan krossad, karln i huset var ute när min gubbe körde förbi så han stannade och pratade med honom och då berättade han att larmet på bilen hade börjat tjuta kl 5.00 imorse men idioterna hann fara innan han kom ut.
Polisen var hit och hämtade flaskorna, skulle kolla fingeravtryck på dom. Jag plockade upp glasskärvorna som var kvar i gräset, då upptäckte jag att det även låg rött plastglas där, fick ringa gubben och be honom kolla om hans baklykta var trasig, jodå, mycket riktigt, ett hål var det, säkert hade plasten legat kvar och sen ramlat bort när han backade ut bilen, jag kollade min bil och såg att det var ett djupt hack på bakluckan, tog kort på eländet, så här ser det ut:

    

Annars så har det inte hänt så mycket här på förmiddagen   fast det här här nog tillräckligt!

Jag har fortfarande lite svårt med mina nya glasögon men det går bättre i allafall. Jag har idag ringt och beställt tid hos Synoptik för terminalglasögon, det är säkert lika bra, ser ju hur problematiskt det är när jag sitter härhemma framför datorn, hur ska det då inte gå på jobbet där jag sitter 6 timmar om dan framför skärmen?! Får nog ta med mig mina gamla glasögon när jag börjar jobba, fick inte tid hos optikern förrän den 26:e.

Idag kommer mina föräldrar hit, dom är nog här på nån halvtimme/timme skulla jag tro, så på eftermiddan blir det nog till att fara på "stan" och kolla lite, det brukar bli så. Jag måste i allafall på apoteket så det passar ju bra.

Ha dé

Kommentarer
Postat av: lina

Så otroligt tråkigt med alla som förstör:(

har varit med om liknande tyvärr

2008-08-14 @ 10:48:22
URL: http://linarasjo.webblogg.se/
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej! väldigt irriterande när det finns människor som beter sig som dessa gjort,antagligen är det fler än en person.Vi råkade ut för att någon repade lacken på bilen,alla fyra dörrarna :-(

Ha det bra //Anna-Carin

2008-08-14 @ 13:54:20
URL: http://www.anna-carin-fibromy.blogspot.com
Postat av: Ulrika

God kaka!ch tack för i kväll!

2008-08-14 @ 23:55:25
URL: http://frunordling.blogg.se/
Postat av: Maria

Vilka j***a typer! Hoppas du fick sälja mycket igår :)

2008-08-15 @ 09:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0