Ensam och övergiven

är jag idag, ingen vill vara med mig!
Gubben for iväg till Luleå (trots lite protester från mig, lite sur var han också) för att flyga, S3 for iväg på kalas, han har inte kommit hem ännu, storgrabbarna sitter och häckar på sina rum.
Vad har jag gjort då?
Ja, egentligen inget som bara är till gagn för mig (kvinna som man är), jag cyklade ner på stan för att gå på apoteket, köpte lite grejor som sonen behöver ha med sig till Kina, träffade M från jobbet som jag stannade och surrade lite med, sen gick jag vidare till ICA och handlade lite till chili con carne, tänkte att det kunde bli middan idag, köttfärsen har jag redan hemma, tog fram ur frysen i morse men visste inte riktigt vad jag skulle göra med den, men det kom jag på där på stan. När jag kom hem så hade jag egentligen tänkt vara hemma, men så tyckte jag det var lika bra att ta bilen och åka och handla "på riktigt", man får ju inte med sig så mycket på cykeln! Körde iväg och körde förbi Granngården, precis när jag kört förbi så tänkte jag att egentligen skulle man ju ha varit in dit och handlat toa-papper och så behöver jag en plastlåda (jag har slängda tidningar och reklam i en sån men den jag hade var trasig), så jag nästan tvärnitade och körde in på en väg lite längre bort och gasade tillbaka till Granngården och inhandlade det jag behövde. Sen fortsatte jag färden till ICA, blev det gamla vanliga, mjölk och annat tråkigt... Jo, nåt kul blev det, jag hade vunnit 50 kr på 2 trisslotter så jag fick mig 4 nya, har inte skrapat ännu, ska göra det sen, måste ju spara lite :)

Nu när jag gjort allt det tråkiga så tänkte jag att jag kunde sitta här vid datorn en stund och bara kolla på det jag känner för, kanske man hittar nån rolig sida man aldrig varit in på tidigare!

Idag skiner solen på oss också, inte så dåligt, det har ju regnat annars precis hela veckan. Tänk om det skulle kunna få vara så här fint väder nu ett tag framöver så man kan cykla till jobbet, jag behöver definitivt den motionen för hemma blir det nada. Jag tror t o m att min dejtarmaskin gråter där den står i ett hörn och är bortglömd. Måste nog ta och damma av honom lite och sätta igång igen.

Brukar ni se på Discovery?Jag har hittat ett bra program som heter Miami Ink,  det går på vardagskvällarna vid 19-tiden. Det handlar om några killar i Miami som tatuerar, Jesus vilka fina tatueringa en del får, de är superduktiga dessa killar.
Själv skulle jag gärna ha en tatuering, men bara en liten och den skulle sitta på ankeln. Nån som har ett förslag på vad man kan gravera sig med? Jag är ju ingen tuff brud så nån döskalle el liknande vill jag inte ha, nä, då ska det vara nåt som är gulligt el romantiskt istället.

Kanske nåt sånt här:
  el  el

Nä, nu är det väl dags att surfa vidare, men vi läses väl en annan gång?!

Tjing!


Kommentarer
Postat av: Ulrika

du är flitig med cyckeln du.

2008-08-23 @ 19:35:48
URL: http://frunordling.blogg.se/
Postat av: M

Damma av "honom" nu - tror han saknar dig!!

2008-08-23 @ 20:53:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0