Baka baka liten kaka

Idag började jag dagen med att svära åt vädret, snön bara vräkte ner och bilarna såg ut som snögubbar, det snöar ännu men inte lika mycket, här en bild på min bil som knappt syns under all snö:



Var sedan ut och hämtade tidningen och läste igenom den, sen när kl var ungefär 9.15 ställde jag mig på Mr C och trampade i 30 min, samtidigt fick jag se lite Bolibompa (superkul...), gjorde 120 situps, känner mig jättenöjd att jag även idag har crossat, har nu i veckan crossat 3 gånger, och jag som tänkte i måndags att jag skiter i allt, snacka om att jag har ryggen sträckt nu!!  Kan säga att mycket beror det på världens bästa coach + lite jävlaranamma förstås.

Efter duschningen, blev det frukost och sen såg jag Äntligen Hemma-reprisen som jag missat i veckan, efter det blev det bakning, kaka nr 2 till B, potatisbakelser, passade även på att baka strösselbulla (mockarutor) till oss. Ungarna verkar ha börjat lära sig att mamma inte alltid bakar till oss själva för nu har dom börjat fråga när jag bakar om jag bakar åt oss el åt nån annan, för det mesta svarar jag att jag bakar åt nån annan, tänkte därför att jag ju nån gång även måste baka nåt hem och då blev det strösselbulla, det är minstingens favorit, det är han som döpt dom till strösselbulla och då blir det att även vi andra säger det.

Här är jag på gång:


Kaka i ugn:


På svalning:


Här har det blitt klart:
 Potatisbakelser

 Strösselbulla

Sitter och funderar på om jag ska ta och åka iväg på ICA för att hämta mitt paket el om jag ska börja med maten, idag blir det köttfärspiroger, det är minstingen som fått bestämma idag, har hittat ett jättebra pirogdegsrecept, en deg som ska jäsa, den känns inte lika fettig som det vanliga receptet.
Jaja, får väl an se vad det blir, ska iallafall surfa runt lite först och sen får jag bestämma mig.

Ha en bra dag och helg!

Kommentarer
Postat av: Linda

OMG såg den där kakan nå jävla rågod ut då, åååååååååååååååh

2008-04-05 @ 14:36:29
URL: http://sweetkay.blogg.se
Postat av: Linda

Förresten vad är det för recept?:=)

2008-04-05 @ 14:37:17
URL: http://sweetkay.blogg.se
Postat av: Maria

Kanon - jag är stolt över dig! Kämpa på :)

2008-04-05 @ 15:18:47
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Ulrika

Gud vad gott med strösselbulla!!!! ja stl 110 passar nog till sommaren.

2008-04-05 @ 15:54:05
URL: http://frunordling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0