Trött trött trött

så känner jag mig idag, undrar om det beror på vädret?!
Har inte gjort så mycket nytta idag, var en sväng på ICA för att handla lite ingredienser till middagen, har gjort pizza idag, eftersom jag inte kan äta köpespizza med ost så blir det till att göra själv.

Det gick så himla bra i början, jag skar skinka, rev ost, såg lite TV däremellan, gjorde sen degen och såg lite mer TV medans jag väntade, sen när degen var klar, PANG! DÅ kom jag ihåg att jag måste ju koka min havregrädde som jag ska som min "ost", det hade jag totalt glömt bort, tänkte att jag sätter den i mikron och kokar, jojo, det blev ju skitbra, det mesta kokade över, blev kanske 1 dl kvar, så jag flyttade över till kastrull på spisen istället, fick spä med min mjölk och satte i lite maizena för att göra den lite tjockare, kokade den medans jag satte på ingredienserna på pizzan, jag skulle ha ananas på min, HADE KÖPT KROSSAD, jävlar svor jag men jag använde den i allfall, kramade ur det mesta av vätskan, när min "ost" kokat en stund fick jag sätta den i kallvattenbad en stund, när den var lite ljummen så vispade jag i ägget och sen på med smeten på min pizzabit, in i ugnen.
Som tur var så hade jag kommit ihåg att slå på varmluften - HELT OTROLIGT ATT JAG KOM I HÅG DET!!!

Pizzan blev klar och den gick att äta, pust, stånk och stön!!


Har ont i mina fingrar idag, beror säkert på vädret, har varit tvungen att ta lite mer medicin än jag brukar.


Ikväll  blir det nog lite bastu, om vi inte somnat innan vi kommer dit, vi känner oss väldans trötta idag, trots att det inte blev alltför sent igårkväll. Jag hoppas verkligen att vädret är mycket bättre imorgon, hade ju tänkt plocka bort mina blommor som är kvar.

Ha en riktigt trevlig lördagkväll!!!

Här kommer lite kul:

På ett sjukhus, i ett väntrum, sitter de anhöriga till en mycket sjuk person.


Läkaren kommer in, mycket trött och säger:

"Jag är så ledsen. Jag har dåliga nyheter. Det enda hoppet för er släkting är en hjärntransplantation. Det är väldigt riskfyllt MEN det är det enda hoppet. Ni får själva betala för hjärnan."


Efter en lång tystnad frågade någon:


"Okej, hur mycket kostar en hjärna?"


Läkaren svarade:


"5 000 kr för en manlig hjärna och 200 kr för en kvinnlig."


Männen i rummet försökte hålla sig för skratt och att undvika ögonkontakt med kvinnorna.


En av männen frågade med ett något triumferande uttryck i ansiktet:


"Varför kostar den manliga hjärnan så mycket mer?"


Läkaren log åt den något oskyldigt, barnsliga frågan och svarade:

"Det är standardprissättning. Vi måste sänka priset på kvinnliga hjärnor eftersom de ju faktiskt är använda."


Kommentarer
Postat av: Maria

Senil vid 40?!?! Ha en härlig bastuafton :) Jobba på nu och ta inte för långa raster!

2007-09-15 @ 18:29:15
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Eija

Rolig historia.

2007-09-18 @ 11:34:12
URL: http://kalixbandy.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0