Har vägt mig idag

och den här gången gick det ganska bra, jag skriver ganska för att jag hade önskat att det var mer, men det var ju ner iallafall och det ska man väl ändå vara nöjd med, det var 6 hg men ändå har jag kvar 2 hg innan jag får byta ut min första siffra mot en lägre, tänk att det ska stå och väga fram och tillbaka på det här viset, nästa måndag!! Då jäklar....

Har som vanligt ont i fingret, ringde VC idag och fick tid nästa måndag, får se vad doktorn säger då, jag ska som tur är inte till samma gubbe jag var till i somras,  han tyckte ju att det var endast överansträngning och gav mig Eeze spray som inte hjälpte ett dugg, voltaren har då varit mycket bättre, men nu vill inte det heller hjälpa.
Jag hoppas att jag slipper cortisonspruta i allfall för det är inte kul, gör jävligt ont, men samtidigt jävligt gott - efter ett tag. Jag berättar sen hur det gick.

Igår så passade jag på att städa i köket och byta gardiner även där innan lillgrabben och "Storgubben" kom hem. De var hemma vid 18-tiden, S hade tyckt att det var såååå himla roligt att sova i husvagn så det vill han göra om snart igen och mamma tycket att det var sååååå skönt när de var borta så vi har alla njutit och det är ju bra.

Det var ju första turen för gubben och han gjorde naturligtvis lite galet - som sig bör!!! :) Han fyllde vatten hemma och allt var frid och fröjd, han kom fram till Luleå och inget vatten hade runnit ur, allt var kvar, han kände sig nog stolt som en tupp att han klarat det!! Men sen skulle han ha varmvatten så han började spola och då lät det väldigt i rören, han trodde att det var luft så han lät det spola en stund och rätt som det var så det bara SLURP och så var allt vatten slut, han tänkte att inte har jag väl spolat sååå mycket, nädå, det hade han inte heller, däremot så hade han inte kollat att kranen till varmvattenberedaren var stängd och det var den ju naturligtvis inte så allt vatten rann ut under husvagnen när han spolade. Han var tvungen att åka på OK och få sig en dunk med vatten så han skulle ha lite iallafall. Ha ha ha, men nu har han i alla fall lärt sig en grej som måste kollas :)

Nä, nu tog det slut, har inget mer att dryfta idag.

Här kommer recept på muffins black & white som jag hittat på www.dagensmuffin.se


image164

100 g smör
1 3/4 dl ljus sirap
1/4 dl råsocker
1 stort ägg
3/4 dl matyoghurt
4 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
1/2 tsk bikarbonat
1/2 tsk vaniljsocker
3-4 msk kakao

150 g mörk blockchoklad
100 g vit choklad


Sätt ugnen på 200°C. Rör ihop smöret med sirap och råsocker. Det ska bli en slät smet. Tillsätt ägget och matyoghurten, och sikta därefter ner alla de torra ingredienserna. Blanda väl. Hacka chokladen grovt (blir bäst om bitarna är rejäla), och tillsätt detta till smeten. Smöra och bröa fyra av skålarna i en muffinsplåt gjord för sex stora muffins. Fördela smeten i skålarna, det rinner inte över kanterna utan växer på höjden, så det gör inget att skålarna är "välfyllda". Grädda dem tills de känns lagom torra, prova med en sticka. Låt svalna






Kommentarer
Postat av: Maria

Lite kul var det med vattnet :)

2007-09-27 @ 21:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0