Förkylt

Jaha, efter bara 4 dagar på jobbet så blev det en sjukdag, blev helt plötsligt jätteförkyld. Allt började med jätteont i halsen sent på onsdagkväll, hela torsdagen hade jag jätteont, var tvungen att få göra annat än det jag brukar på jobbet för jag kunde knappt prata, fick istället "slakta" lite gamla papper, kände mig dock sämre och sämre men jag stod ut, slutade 14.30, for hem och la mig och vilade, gjorde sen middag och vilade igen, blev en väldigt tidig kväll för min del, vaknade på fredagmorgonen och bestämde mig för att stanna hemma, halsen var visserligen bättre, mest killade det, men jag kände mig jättetrött och var ömsom täppt ömsom rinnig i näsan, låg hela fredagen i soffan och sov och såg TV, var upp och ordnade lite middag och sen tillbaka till soffan, tidigt i säng även fredag, hade då feber också.
Igår lördag så var jag fortfarande väldigt svag, hade lite feber kvar, svettades jättemycket, låg mest i soffan och såg på TV el sov, skulle ha varit på fest men det orkade jag inte och det var jättetråkigt, hade verkligen sett fram emot den, men tyvärr, fick ringa och säga att vi inte kunde komma.

Idag mår jag mycket bättre, har haft mina svettattacker men jag känner mig ändå mycket piggare, har t o m rensat lite bland allt skrot vi har i våra gömmor, funderar på om jag orkar städa toaletterna, men jag vet inte riktigt, kanske jag fortsätter bland rensandet istället.

Jag åt tröstgodis igårkväll fast jag åt inte så mycket, kände mig nöjd efter några stycken så jag tror inte att jag "överåt" så mycket. Till middag blev det rester, köttbullar och potatis, har ingen aning om det smakade bra men magen blev någotsånär mätt iallafall. Såg film och läste lite innan jag 22.30 var helt slut och gick och la mig, vaknade imorse vid 9-tiden och kände mig ganska pigg, hade lite ont i "pannbandet" men det har gått över.
Mår för tillfället ganska bra.

Ha dé

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ja ja det tar dom svaga först!!!! Haha ligger väl nästa vecka bara för det.

2007-09-09 @ 15:19:24
URL: http://frunordling.blogg.se
Postat av: Maria

Nu kan du läsa vad jag har gjort i helgen :) Krya på dig!

2007-09-09 @ 19:33:34
URL: http://mimmimaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0