Skitväder

har vi idag, men det gör inte så mycket, liknar min sinnesstämning ganska så mycket.
Har iallfall bakat lite idag, det har blivit 2 st långpannebröd, gjorde lite ont i fingret att få ut degen ur bunken, annars gick det ganska bra, det är ju bara att platta till i långpannan, sen är det svåraste gjort!

Här är receptet för er som känner för att baka:

1 liter mjölk
100 g margarin
2 pkt jäst
1 tsk salt
1,5 dl socker (el lika mycket vi sirap som jag använder)
ca 2 liter mjöl
man kan även tillsätta brödkryddor el solrosfrön i degen

Gör degen och låt den jäsa ca 30 min.
Dela i 2 delar och platta ut i 2 st smörade långpannor
Låt jäsa ca 30 min
Pensla med lite mjölk
Grädda i 200 grader ca 20-25 min (i varmluft 175 grader, samma tid)
Skär sedan i rutor.

Nu ska jag gå och skära mina i rutor men ha en trevlig dag

Här kommer en bild på en egenodlad solros från i somras, håll till godo och dröm tillbaka till sommaren:

image181


Kommentarer
Postat av: Anna-Carins:kafferep

Tänk vad ett litet finger kan göra,man kan bli så handikappad,av så lite.I helgen om jag får må ok ska jag baka det brödet.Kul att du bara tittade in till mig,bättre än inte alls. Många kramar Anna-Carin

2007-10-16 @ 15:43:50
URL: http://www.fibromy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0