Skit

ja så känns det just nu, ni förstår säkert varför!
Det här jävla fingret tar snart kål på mig. Det gör så innerligt ont att jag snart inte vet vad jag gör, inget kan man göra heller, ALLT gör ont, det här att skriva också, använder vänster hand och höger pekfinger, går inte så jättebra och lite ont i pekfingret gör det när jag slår på tangenterna. SKIT OCH HELVETE!
Idag känner jag för att bara skriva svärord, men jag lovar, jag ska inte göra det, ska skona er lite.

Har iallafall slagit på dansbandsdax så jag får höra lite trevlig musik medans jag sitter här.

Idag ska min man och yngste son åka en sväng till Luleå, mannen är sugen på att kolla in de nya husvagnarna, de har visning i helgen, inte för att vi ska köpa nån, vi har ju nyss investerat i en, men det är ju ändå kul att kolla. Kan vara kul att göra nåt annat än att sitta framför datorn eller TV:n, annars är ju det i stort sett det enda jag gör numera. Allt annat gör ju så ont. SKIT OCH HELVETE!

Nä, nu ska ni slippa läsa mina svärord, kommer tillbaka, förhoppningsvis lite gladare då.

Lite roligt kan jag väl bjuda på, det här har jag fått av min goa kompis B:


Om du är som de flesta människor, tänker du kanske inte så mycket på vanliga, triviala ting.
MEN vad du kanske inte vet är att många av dessa saker har ett kön.

Till exempel: 
 
1. Fryspåsar - Manliga eftersom de håller inne med allting men går att se rakt igenom.  

2. Kopieringsmaskiner - Kvinnliga, eftersom de, när de väl stängts av, tar en stund att värma upp igen. De är effektiva reproduktionsapparater om man trycker på rätt knappar, om man inte gör det kan helvetet braka lös...  

3. Däck - Manliga eftersom de ofta tappar greppet när de blir gamla och ofta är för uppblåsta.
  
4. Luftballonger - Manliga eftersom du måste sätta en blåslampa under den för att det ska bli nån fart på den, sen är det förstås det där med varmluft... 
 
5. Tvättsvampar - Kvinnliga eftersom de är mjuka och kramvänliga och lätt binder en massa vatten...
 
6. Webbsidor - Kvinnliga eftersom de får så många träffar... 
 
7. Tunnelbanan - Manlig eftersom den använder samma gamla ställen att plocka upp folk på...  

8. Timglas - Kvinnliga eftersom vikten med tiden hamnar i nedre delen...  

9. Hammare -Manlig eftersom den inte har utvecklats mycket de senaste 5000 åren, men den är händig att ha hemma.  

10. Fjärrkontroll - Kvinnlig .....HA ! ! ! Du trodde säkert att den skulle vara manlig, MEN tänk på att den skänker mannen glädje, han skulle vara helt 'lost' utan den och, trots att han inte alltid vet vilka knappar han ska trycka på, så fortsätter han försöka!  



Express yourself instantly with MSN Messenger! MSN Messenger

Kommentarer
Postat av: catta

Jag måste få göra ett tillägg här, jag menar att jag anväder höger LÅNGFINGER, inte pekfingret, nä
hua det skulle inte gå.
/Catta

2007-10-07 @ 09:38:36
URL: http://cajsacatharina.blogg.se
Postat av: Maria

Morrn! På min kan man ställa motståndet nästan hur lite eller hur tungt som helst. Jag har kört på nästan lättaste motstånd bara för att orka längre tid. Körde ett förprogrammerat program häromdagen och då gick det bara i 8 minuter....

2007-10-07 @ 09:48:51
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Anna-Carins:kafferep

Hej Catta!Tråkigt med ditt finger,vad är det du har gjort eftersom du har så ont?
Historien var skoj *ler*
//Mvh Anna-Carin

2007-10-07 @ 12:51:15
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: catta

Anna-Carin: Jag har reumatisk värk. Min reumatiska "resa" började 1993 när jag var gravid, har haft bra långa perioder, senast jag hade sån här värk var för snart 6 år sedan, trodde att jag skulle slippa mer, men icke sa nicke. Värken har varit på flera olika ställen men mest på händerna, handlederna, litegrann i fötterna.

2007-10-07 @ 21:06:33
URL: http://cajsacatharina.blogg.se
Postat av: Anna-Carins:kafferep

Svar till Catta! Ja kladdet gick bort :)fibromyalgi är som svår träningsvärk.Jag mår bäst i värmen,så den här sommaren har inte varit bra för mig.
Mvh Anna-Carin

2007-10-08 @ 10:08:22
URL: http://www.fibromy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0