Samma lika

Jaha, imorse när jag vaknade hade jag jävligt ont i fingret, det är ingen skillnad på det idag, börjar nästan misströsta, men jag får väl lyssna på vad doktorn sa om att jag bör vänta minst 3 dagar. Igår kändes det nästan som att jag var på rätt väg, men så känns det inte just nu. Jag tror nästan att det känns bättre bara för att jag fick starkare tabletter, inte för sprutan. Nåja, jag får väl vänta ett tag till innan jag tar ut nåt.

För en stund sen for mamma och pappa hem igen, de skulle förbi Luleå en sväng också, har plockat bort lite sen dom for, bäddat och donat. S har fått hit en kompis så då slipper man höra att han inte har nåt att göra nu när morfar åkt hem, det var bra tajming av M som kom.

Jag har haft dejt inatt också!!! Men ingen rolig sådan - jag vaknade kl 03.00 och kände mig konstig, mådde lite illa, tänkte att NEJ JAG VILL INTE FÅ MAGSJUKA, drog med mig en hink och gick och satte mig på toan, jag mådde väldigt dåligt, var säkert hur blek som helst, jag kallsvettades också, till slut så började "eländet", det kom endast ut bakvägen så hinken behövdes aldrig - jag satt där i min ensamhet och tänkte och tänkte på vad det kan ha varit som jag ätit, hade ju ätit både det ena och det andra så det var inte lätt, nåja kl 04.00 fick jag gå och lägga mig igen, vaknade kl 05.00 av att S stod bredvid sängen - han hade drömt mardrömmar så han ville komma och sova, han hoppade i och sen somnade han så gott så, det gjorde inte jag, fick ligga längst ut på sängkanten och balansera - känner mig lite trött idag.
Har funderat även nu på morgonen vad det kan ha varit - kom då på att jag tog en noskapintablett igårkväll för att jag hade sån rethosta, kollade aldrig innehållet - DÄR HADE VI BOVEN!! Den innehöll ju naturligtvis laktos. Fan, jag som brukar vara så himla noga med att kolla innehåll, vet inte varför jag missade det igår. Skönt ändå att veta att det inte är nån magsjuka på gång i allafall.

Ha en trevlig söndag!

Här kommer en fin höstbild:


image177

Kommentarer
Postat av: Maria

Alltså hallå!! Vad är det ena och det andra som du har ätit????

2007-10-14 @ 14:10:13
Postat av: catta

Maria: Inget alls, inget, absolut inget...

2007-10-14 @ 14:51:24
URL: http://cajsacatharina.blogg.se
Postat av: Maria

Aj,aj,aj nu blev tungan luden :)

2007-10-14 @ 18:29:34
Postat av: Anna-Carins:kafferep

Du får nog räkna med att det tar den tid det tar med ditt finger.När det då känns bättre med fingret kanske du använder fingret mer,utan att du tänker på det.Jag är också lactosintolerant,men jag blir hård i magen och upplåst.Å jag som ätit en massa choklad i tre dagar.Yngsta sonen är också överkänslig mot lactos,han blir dålig i magen som du å så får han klåda på kroppen.Visst får du lägga mig på din länk,då är det ok att jag länkar till dig också eller?.Fjällbulle är som en vetebulle,vetemjölet byts ut mot 2 dl grahmsmjöl och i bullen är det marsan kräm,som man sedan doppar i florsocker som man rört runt i vatten så den blir sådär smetig :-) och sedan cocos flingor uppepå. Jag åt två stycken,så himmla goda.De heter igenterligen vit fjällbulle men fjällbulle tycker jag går lika bra.Du gör på en vanlig vetebulls deg men byter ut 2 dl mot grahamsmjöl.Det ska räcka till ca:25 till 30 st.Du gör en tjock marsan kräm på 2dl mjölk,jag minns inte hur mycket kräm det ska vara men den ska bli tjock.250 grader i ugnen ca 10 min. Låt de stå och svalna lite,sedan på med farin kladdet,Ca:2tsk vatten till 3dl florsocker,jag fick ta lite mer vatten,du får prova dig fram.De bör ätas upp inom 1-2 dagar,sedan blir de så torra,om de går att frysa in vet ej :-)

Ha det bra! Mvh Anna-Carin

2007-10-14 @ 19:17:09
URL: http://www.fibromy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0