Irriterad

Satan i gatan vad jag blev irriterad nu på morgonen!

Ringde till vårdcentralen för att få prata med "min" doktor, ringde precis kl 8.00 då hans teltid startar, det var redan då UPPTAGET, när i h-e ska man ringa för att komma fram egentligen?
Nåja, jag blev satt på vänt och jag väntade och väntade och väntade... efter ett långt tag utan att nån vxl-telefonist kommit tillbaka och frågat om jag vill fortsätta vänta då började det tuta upptaget och sen blev det knäpptyst, hördes inte ens kopplingarna som man annars brukar höra, satt läääänge, vågade inte lägga på, men inget hände, då la jag på och ringde igen, det var fortfarande upptaget och jag blev satt på vänt igen, den här gången var det "normalt", men då blev kl 8.30 och teltiden var slut, en automatisk röst kom in som sa att personen inte är anträffbar - försök igen senare, inte att man kom tillbka till vxl heller, jag la på och ringde igen, sa att jag stått i kö osv, undrar om jag kan få lämna medd till doktorn att han ringer upp
- Nej, det går inte, säger surkärringen (det är sant - hon var sur) att vi gör då inte det utan då får du prata med sköterskorna på VC, ja, ok då säger jag, koppla dit, jamen när jag kommer fram dit så är det ju den där jävla telsvararen som säger att de ska ringa åter en viss tid, nä, kände att det orkar jag inte med idag, så jag får väl göra ett nytt försök i morgon istället.
Nä, lassa i Kalix skulle behöva få lite trevliga telefonister istället - kanske Tele24 skulle ta över!!!!! Inte helt fel!

Nog om det, fan, alltså, hoppas att dagen inte är försörd nu.

Nu piper torktumlaren också, dags att plocka ur kläderna, sen blir det TV och frukost en stund, förhoppningsvis blir jag gladare efter det.

Ha dé

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0