Det här fick jag idag

Fick nyhetsbrev från Team Sportia idag, detta roliga följde då med. Herregud så en del hittar på!! Ganska kul att läsa faktiskt.

Dopad? Inte jag!
Det finns ingenting som gör idrottare så uppfinningsrika som ett positivt test. Här är världens värsta bortförklaringar
.

"Det måste komma från mina olika gener. Kanske från min mor eller 
från ett tvillingfoster"

1. Tyler Hamilton
Åkte fast för: Bloddopning.
Bortförklaring: Rester av en tvillingbror.
Kommentar: Ibland är bortförklaringarna så kreativa att idrottsmannen nästan förtjänar att gå fri. Den amerikanske cyklisten Hamilton toppar ligan. Då OS-guldmedaljören Hamilton anklagades för bloddopning med EPO trädde först hustrun Haven in. Hon förfäktade tårögt att det inte fanns en möjlighet att stackars Tyler var skyldig. Han som sett sin hund Tugboat lida och dö efter en blodtransfusion? När denna retorik inte övertygade juryn mindes Tyler sin födelse. Eller rent av FÖRE denna. Han kom ihåg den tvillingbror som avlidit före förlossningen. Det måste ha varit rester från denne som i provtagningen uppfattats som EPO.


2. Javier Sotomayor
Åkte fast för: Kokain.
Bortförklaring: Maffiakonspiration.
Kommentar: Höjdhoppargiganten från Kuba hamnade flera gånger under sin karriär på pottkanten. Varje gång var förklaringarna episka. Var det inte CIA som stod bakom upptäckterna av marijuana, kokain eller Nandrolon så var det korrumperade internationella krafter. När det 1999 upptäckts att Sotomayor använt kokain trädde självaste president Fidel Castro in till Sotomayors försvar. I direktsänd kubansk tv menade Fidel att det givetvis var maffian i Miami som placerat kokainspåren i unge Javiers blod.


3. Dieter Baumann
Åkte fast för: Nandrolon.
Bortförklaring: Någon hade mixtrat med tandkrämen.
Kommentar: OS-guldmedaljören från 1992 fastnade 1999 i ett test som visade på höga värden av Nandrolon. Baumann använde först standardsvaret: "Men oj, någon måste ha tagit fel på proverna." Sedan kom klassikern. Baumann började bedyra att någon placerat Nandrolon i hans tandkräm. Om detta i stället hade hänt i dag hade Dieter troligen efter sitt genidrag skålat med sig själv i flytande Listerine.


4. Ross Rebagliati
Åkte fast för: Marijuana.
Bortförklaring: Passiv rökning.
Kommentar: Komikern Bob Hope sa en gång: "Golf är den enda sporten där man inte blir straffad för att man går på gräs." Den amerikanske snowboardåkaren Ross Rebagliati menade 1998 att det var ännu värre i hans sport. Där kunde man inte ens, bedyrade Ross, gå på ett olympiskt förpartaj utan att genom passiv inhalering få i sig förbjudna mängder marijuana. Det var åtminstone den ursäkt han tog till då han strax före OS åkte dit i en kontroll.


5. Petr Korda
Åkte fast för: Nandrolon.
Bortförklaring: Fanns i köttet han åt.
Kommentar: Tennisstjärnan åkte dit i ett test vid Wimbledonturneringen. I London erbjuds stekar som styckats ur Nandrolon-stinna kor. Menade Korda. Problemet: för att komma upp i den mängd Nandrolon som han hade i sig krävs att han inte äter något annat än dessa stekar i 20 år.


Känner mig gladare nu, jag ringde till VC ändå och de ringde upp, sköterskan jag pratade med skulle lägga in en lapp till doktorn om att jag sökt honom, om han inte har tid att ringa idag så ska jag försöka igen i morronbitti så jag håller tummarna för att han har tid och möjlighet att ringa idag.

Fick även blankett från Försäkringskassan igår som jag ska fylla i, herregud, det är ju en hel vetenskap, fattar inte ett jota, dit måste jag ringa också för att få lite hjälp. Det finns ingenstans att fylla i om jag fortfarande är sjuk, jo på ett ställe men då står det också: Jag kommer att ha svårt att åter arbeta i framtiden på grund av: Sen skulle man fylla i vilka rehabiliteringsåtgärder som skulle kunna hjälpa mig att börja arbeta igen  ?????
 Vaddå framtiden, jag vet väl för f-n inte det, jag har ju besvärligt just nu.

Har faktisk bakat idag igen, fast det var inte kul när det knappt gick att vispa med elvispen, hade oerhört svårt att hålla i den, fick använda vänsterhanden och den är ju inte riktigt van vid att göra sånt så det gick sådär. Det blev en långpannechokladkaka med glasyr på, inget märkvärdigt.

Ett tips: Magnus Ugglas blogg är jättekul att läsa, han uppdaterar ofta och har många roliga kommentarer, kolla gärna in den när ni har tid. Adressen är enkel: www.magnusuggla.nu.

Ha en bra dag!

Jaja, klart ni ska få en bild också:

image182 LÄNGTAR...


Kommentarer
Postat av: Anna-Carins:kafferep

Ja tänk hur dè är ,stora idrottsmän tror att vi vanliga är helt korkade. hahaha,,,
Det är inte helt enkelt att fylla i FK blanketter.Sedan är det ju inte helt lätt att få någon att prata med,lycka till i allafall.
Kram på dig / Anna-Carin

2007-10-17 @ 12:23:41
URL: http://www.fibromy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0