SNÖ

Ja, idag när man vaknade var det rejält vitt på marken, det började snöa igårkväll och det snöar ännu, inte så stora flingor. Jag känner mig tudelad när det gäller snön, just nu är det ganska fint, ljust och så, men om ett par veckor, månader är det inte lika fint, då svär jag över den j...a snön!

Har idag slängt ut sängkläderna, tvättmaskinen kör för andra gången idag, annars gör jag inte så mycket nytta, men det känns bra ändå, har inte dåligt samvete för det. Såg på morgonen andra avsnittet av Isprinsessan, såg ju den förra fredan när vi var i husvagnen och inte kunde se Idol (Grr), spelade därför in i fredags för jag var ju på jobbar-fest.

På festen hade vi jätteroligt, vi fick supergod mat och vi var ett gäng glada och avslappnade tjejer och en kille!

Det började med att vi fick en jättegod välkomstdrink sen blev det mat från hotellet, det var fläskfile-spett, revbensspjäll, kyckling, till det bakad potatis och suveränt goda rostade grönsaker (squash, paprika, majs) MMmm mumsigt, det var olika såser till: bearnaisesås, tsatsiki, tacosås och balsamicosås. Jag kunde ju då bara äta balsamicon och tacon vilka var jättegoda.
Till efterrät blev det vaniljglass med jordgubbar, hallon och olika melonsorter som också var mycket gott. Till allt detta och emellan så drack vi lite av allt möjligt :) Det bjöds på öl, cider, rött och vitt vin samt alkolfri cider, själv höll jag mig till cidern (med alkohol i). Det badades även tunna, dock inte jag, men det var ett helt gäng som badade, tunnan var nästan överfull med folk.

Igår sov jag till kl 9.45 och sen gick nästan hela dan åt till att kolla det som var inspelat, började med att se på Idol, sen fortsatte jag med Lyxfällan. Emellan där så ringde telefonen och jag var och handlade. När jag sett färdigt så var kl ganska mycket, dags att börja med middan, det blev mammas kålpudding, mmm det var också gott.
Gubben och yngste sonen var iväg till Luleå och flög inomhusflygning så det blev sen middag (åtminstone i den här famljen), kl var vid 18 då middan stod på bordet.
Efter det så bänkade man sig i soffan och åt lite godis och chips, tyvärr verkar jag inte tåla ICA:s grillchips för det blev besök på det lilla rummet.... Stod inget på påsen om det innehöll mjölk men däremot stod det kryddblandning och jag vet att i en del kryddblandningar tillsätts mjölkprotein så det kanske var det som var boven, vet inte. Fast egentligen ska jag ju inte alls äta vare sig chips el godis, men karaktären.... den är totalt borta och jag vet inte hur jag ska få tillbaka den.

Nu ska jag nog gå och duscha, sen kanske det blir en sväng ner på stan för att kolla in Gallerian som vi fått, jag har ju ännu inte varit och tittat, förhoppningsvis så är det lugnt där så man kan gå och kolla ordentligt.

Ha en bra söndag och ja, här kommer det en bild, det var ju ett tag sen ni fick någon ögonfröjd :)

image233


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! min meny rad med kategorier,är inte den längst ner på min sida när du går in på min blogg ?
Den kaffe"drinken" vill jag ha :-)
Mvh Anna-Carin

2007-11-11 @ 15:47:00
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej på dig! nu sitter jag vid våran äldsta sons dator,här ser det ut som det gör vid våran dator.
Då är det som du skriver,något med inställningen på den yngsta sonens dator.
På hans dator ser det rent förskräkligt ut.
Knasig blir jag i allafall :-)
Ha det bra/Anna-Carin

2007-11-11 @ 18:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0