Slut

Just nu känner jag mig lite trött, har varit i köket och bakat julkakor, UNDERBART, jag ÄLSKAR att baka, fast jag trodde nästan att jag tappat den här känslan, har känt mig ur form ett tag så jag har faktiskt haft funderingar på att strunta i kakbaket i år, men så kom min kära kollega Majsan och surrade om att julbaka så lite av känslan kom tillbaka och imorse när jag vaknade tänkte jag att jag skulle jäklar i mig ta och baka idag och så blev det.

Det blev 5 sorter: drömmar, gaffelkakor, kolakakor, jitterbuggare och chokladsnittar, ungarna har tittat girigt på bordet där dom legat men jag har genast varit där och kollat så dom inte norpat, de har fått smaka några kanter men det är allt, nä, börjar man ge efter så är snart alla kakor slut, nu är de bortgömda i frysen.
Har även bakat drömmar till min snälla kompis Ulle som jag får åka med lite överallt, hon ska få dom i morgon när jag får åka med henne till Maria på plastparty.

Till middag idag blir det fläskfile och pommes frites, fläskfilen har jag precis stekt, den står och puttrar i stekgrytan, ska strax sätta in pommisarna i ugnen. Nån sås hade jag ev tänkt ha till men jag tror jag struntar i den, har ju både aioli och bearneasesås i kylen, sån där kall på flaska, de är jättegoda.

Ikväll blir det till att se på Svensson Svensson, Babben & Co och Sing-a-long.
Sing-a-long är ett superbra program, det är jättekul, man får både skratta och sjunga, inte helt fel!


Här kommer Daniel Lindström, en superduper bra sångare! Njut.




Ha en fortsatt trevlig lördag!

Kommentarer
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej!jag behöver också baka,den yngsta sonen ska ha med sig till skolan till försäljning.Jag hoppas jag repar mig till dess.

Mvh Anna-Carin

2007-11-18 @ 11:28:18
URL: http://www.fibromy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0