Roligt arbete

Snacka om att man har roligt arbete egentligen!
Jag sitter ju som telefonist (för er som inte visste det) och tar emot en hel drös med samtal varje dag, alla av de mest skilda karaktär.

Hade idag en jäktad, stressad, uppretad herre som ringde in på ett företag och sökte en person, jag sa att han var upptagen, men kan jag be att han ringer dig?
Då svarade den irriterade mannen: - Men herregud, det går ju inte, han har ju sökt mig och bett mig ringa tillbaka snarast och jag är faktiskt VD och har inte tid med sånt här, jag är ju VD, har såå mycket att göra.
Det var knappt jag kunde hålla mig, det var nära att jag utbrast: - Ojdå, jag är ju BARA telefonist och har all tid i världen, har absolut inget att göra, kan sitta med dig i luren hela dagen lång.

Han trodde alltså att han skulle ha nån jävla vip-ingång i växeln bara för att han var VD, Ge dig gubbe lille!!
Nåja, han la ju på till slut, men inte fick jag då nåt meddelande av snåljåpen inte! Tur att man kan skratta åt eländet.

Nä, nu är det väl bäst att jag går och fixar lite mat, idag blir det stekt korv, kokt potatis och omelett, låter kanske inte så gott men det är inte helt fel, jag har inte ätit detta på jättemånga år, så nu tyckte jag det var dags.

Ha en bra kväll!

Här en bild på min jättefina fläta som S gjorde åt mig i somras, tack S, skulle behöva dig på fredag!!!  har du tid???

image232

Kommentarer
Postat av: Jezzan

Tackar så mycket :D
Snygg fläta där! Oj jag vill också ha långt hår jöööööööööö

2007-11-06 @ 18:01:14
URL: http://www.jezzanskrypin.blogg.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Det är fina flätor,den du har.En del tror de är något bara för att de anser sig ha ett mer betydelsefult jobb.Hur skulle det se ut om det inte fanns vårdbiträden telefonister kioskbiträden,mm,mm.
Kram på dig// Anna-Carin

2007-11-06 @ 18:38:35
URL: http://www.fibromy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0