Helg

Nu har jag helg, är ledig imorron och har slutat 13.30 idag, det känns jätteskönt!
Har hunnit med att göra köttfärssås som vi ska ha med oss i husvagnen imorron, blir nog kvar lite till storpojkarna också, de ska vara hemma, ville inte följa med på camping, vilka ungar! :).
Idag blir det kyckling till middag, har inte bestämt hur jag ska tillaga den, men det löser sig säkerligen.

Har nyss skrivit ut ett recept på kladdkaka som jag fått av en arbetskollega idag, ni kan ju också få ta del av det om ni vill, här kommer det:

Kladdkaka med mint

image221 (det här är inte rätt bild, hade tyvärr ingen annan så den får duga)

2 ägg
1 1/4 dl strösocker
100 g smör
100 g choklad (60%)
1 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
5-10 droppar pepparmintsolja

1. Vispa ägg och socker luftigt. Smält chokladen till 45 grader. Tillsätt smöret i chokladen och låt det smälta ner.

2. Vänd ner de torra ingredienserna i äggvispet och blanda. Tillsätt choklad- och smörblandningen och blanda väl. Droppa till sist i perpparmintsoljan.

3. Fyll upp i en form medd avtagbar kant och baka i ugnen på 220 grader i ca 10 min. Låt kakan kallna helt i kyl till nästa dag. (Den här kakan kan verka lös när man tar ut den ur ugnen. Men det är bara för att smöret och chokladen inte har stelnat.)

Tips: Servera gärna med några små maränger i mitten.

Tack Kristina! Ska testa den nån gång.

Tack för nu!

image222

Kommentarer
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Låter gott med kladdkaka,jag älskar kladdkaka.
Ha det så trevligt på eran utflykt.
Kram/ Anna-Carin

2007-11-01 @ 15:26:52
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Ulrika

MMM kladdkaka

2007-11-01 @ 18:17:58
URL: http://frunordling.blogg.se
Postat av: Anna

DEn måste jag pröva! Jag älskar kladdkaka OCH mint, vilken kombination!

2007-11-01 @ 21:00:17
URL: http://annalexing.blogg.se
Postat av: Maria

Oj, oj, oj.... kladdkaka :) Ha så kul i lådan - berätta sen hur det var!

2007-11-02 @ 19:07:28
URL: http://mimmimaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0