.

Idag har jag skrivartorka igen, det är då verkligen tur att man inte är författare...
Det har hänt mycket på jobbet idag, först har jag haft coaching mellan 8-9.30, sen kl 10.00 hade jag en tjej från ett Stockholmsföretag som var på besök som satt och lyssnade fram till kl 11.00, fick min första rast 11-11.15, jobbade på en stund utan inblandning av någon annan än mig själv, hade lunch 11.45-12.15, jobbade en stund igen för att sedan kl  13.15-14 få info om deras företag, sen hade jag bara kvar 30 min att jobba, slutade 14.30.
Så mycket brukar det normalt inte hända på mitt jobb :)

När jag kom hem tog jag en huvudvärkstablett (har även haft huvudvärk hela dagen) och la mig på soffan en stund, vilade till kl 16.00, då började jag med maten, det blev tunnpannkakor idag, inte så där jättegott, men ungarna gillar det och det är ju iallafall mat.

Sen har jag plockat bort lite ren tvätt och sen hamnade jag här vid datorn. Det är min dag så långt, så mycket mer lär det väl inte hända kan jag tro, blir väl till att glo lite på TV innan man går och lägger sig. Ikväll blir det Grannfejden på 3:an, det vill man verkligen inte missa!

Jag fick en smärre chock på jobbet idag, det var nån som berättade att det är 1:a advent nästa helg, VA REDAN??? sa jag, herregud så tiden går fort, jag får ju nästan panikångest.
Har även hunnit prata med mamma på telefon ikväll och det är inte lätt det här med att hitta helger som passar för dom att komma till oss el vi att hälsa på dom, vi kom fram till att helgen 15-16/12 är nog enda helgen framöver som passar oss alla (än så länge kanske ska tilläggas, man vet ju aldrig vad som kommer...)

Jag vet inte om jag berättat om att jag fått brev tidigare från Försäkringskassan där det stod att de övervägde att inte ge mig någon sjukpenning pga att förtroendeläkaren tyckte att jag hade så pass lätt jobb att jag kunde använda min vänstra hand när jag skulle arbeta. Jag hade på mig till den 13/11 att lämna in synpunkter och det har jag naturligtvis gjort, jag beskrev precis hur min dag på jobbet såg ut, även min chef skrev ett utlåtande, bad även läkaren att skicka in lite mer information.
Igår fick jag svar att jag hade rätt till sjukpenning, jag pustade ut och tackade GUD för att de hade ändrat sig. Tänk att FK kan ha sån jävla makt över oss alla, de bestämmer om jag är sjuk el inte, spelar ingen roll vad min läkare tycker, ändå är det bara min läkare som träffat mig, aldrig förtroendeläkaren. Det är så knäppt och fel som det bara kan bli. Jag förstår precis hur du känner dig A-C, jag har ändå tur att det för mig bara handlade om 10 dagar ifall att jag inte skulle fått några pengar.

Herregud, det blev ju nästan hur mycket som helst det här, jag som inte alls visste vad jag skulle skriva om ikväll, men det är väl så det är, när man inte har nåt att säga då kommer det hur mycket som helst :)!

Ha en bra kväll

En bild måste ni ju få också, kan ju bara inte låta bli: Det är ju snart jul så håll tillgodo!

image239

Kommentarer
Postat av: Eija

Skrivartorka?!!? Inte har du nåt sånt. Fortsätt skriva. Alltid lika roligt att få läsa...

2007-11-21 @ 07:58:00
URL: http://kalixbandy.com
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Första advent på söndag,vad fort det har gått.
Läcker kille du bjuder på.
Ha det bra/ Anna-Carin

2007-11-22 @ 20:09:40
URL: http://www.fibromy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0