Tjohej!j

Så var det lördag och solen skiner, det kan knappast bli bättre!!!

Tyvärr vaknade jag kl 7 i morse med sprängande huvudvärk, badade bastu igårkväll, släppte nog lös ontet i nacken då, var upp och tog panodil zapp och sen i säng igen, vaknade kl 10!!!! Inte klokt, huvudvärken var i stort sett borta då, men när jag väl kommit mig upp och fått på mig kläder och ätit frukost kändes allt mycket bättre.

Har varit ute i solen SÅ UNDERBART! och oljat in mina pallkragar, var på Wiklunds igår och inhandlade en 3-liters hink olja med röd färg, det sa SLURP, har fått olja in 8 ggr innan pallkragarna var någorlunda röda, nu är det bara en liten slatt i botten kvar så nog behövdes den hinken alltid.
Det kommer att bli så fint så när jag gjort klart mina odlingar, tänker nämligen flytta de för att göra plats åt mitt framtida växthus, skulle behöva lite mer pallisar, tänkte försöka få tag i 6 st till så jag kan stapla 2 på varandra, ska kolla på Granngården vad de tar för de röda de har.

Idag blir det grillat till  middag, det blir premiär för i år!!

Nu ska jag gå och göra i ordning lite till grillningen, det blir flintastek med grillad paprika, röd lök zucchini och pommes i ugnen, tror det blir gottigott gott. Pommisarna hoppar jag över, tar nog morotar istället.

Ha en underbar pingst/morsdagshelg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0