Söndag

Så börjar helgen lida mot sitt slut, tänk att det ska gå så himla fort, varför kan inte dagarna på jobbet gå lika fort???

Tänkte visa lite mer bilder idag, håller på att lära mig att ladda ner bilder från kameran, det går ännu lite knaggligt, tur man har dom som kan hjälpa en.

Här kommer bilder på lite mer presenter jag fått när jag fyllde år:

 Fick ett växthus av mamma och pappa, de vet ju hur gärna jag vill ha ett, kanske i minsta laget, men visst var det fint?!

Det här fick jag av mina jobbarkompisar E och M:      Om det inte syns så kan jag berätta att det är 2 mycket fina glas tillsammans med servetter och ett glas med värmeljus i.

Idag har jag (mina söner) satt ihop växthuset i plast som jag ska ha mina pelargoner och plantor i, pellisarna har jag redan satt i, men plantorna får vänta ett tag till, som mest idag var detn +40 grader, nyss var det bara +8, vet inte om jag kan ha dom ute inatt eller inte, jag får kolla senare, ev täcker jag med fiberduk för att det ska bli lite varmare åt dom, så här ser det ut: Om du klickar på bilderna blir de lite större!

                   Och med pellisar:   


Så här ser det ut i mitt vardagsrum för tillfället:

 Lökar av alla de slag: (freesia, anemon, ranunkel mfl)        



Här är fröodlingarna: (solros, tagetes, rävsvans, fjärlisblomster + många mer)

                        


Jag längtar verkligen tills det blir dags att sätta ut dom, det tar ju en hel del plats...

Vi har idag mätt och mätt och kollat katalog och mätt igen och till slut kollat katalog igen för att bestämma vilket växthus jag ska ha, sen är det ju inte färdigt med det, då måste man bestämma om det ska vara litet el stort, om det ska vara lackat el inte, usch och fy  vad man måste kolla allt! Har nu äntligen (tror jag) bestämt mig för ett halvstort (ca 12 kvm) och lackat hus, så man rymmer både blommor och en myshörna. Tyvärr fattas det pengar ännu så det blir väl till att gneta och spara ännu mer, jag hade ändå inte tänkt köpa förrän till hösten, men den kommer snabbare än man tror så det blir till att börja spara ordentligt nu.

Ingen som vill skänka lite pengar???!!!



Kommentarer
Postat av: Maria

Du måste ta in mer samtal så att du får mer i bonus!!! Skämt åsido :) jättefina presenter. Mitt barn vill också ha ett växthus. Skulle passa bra hos en familj som mest är ute och far...

2007-05-15 @ 18:54:58
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Modebladet

Alla har vi våra smått knäppa morgonrutiner och jag har delat med mig av mina på bloggen. Nu utmanar jag dig att göra samma sak! Antar du utmaningen?

2007-05-17 @ 11:32:15
URL: http://modebladet.blogg.se
Postat av: Ulrika

Fina plantor. Var till Happis för ett tag sedan för att kanske på Rusta få tag på ett likadant plastväxthus men de var slut SUCK!!!

2007-05-23 @ 08:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0