Solen skiner

och det mesta känns underbart, synd bara att semestern inte börjat ännu, men men snart så kan man ligga och lapa sol dagarna i ända om man så vill, endast 3,5 vecka kvar.... MMMMmmmmm så ljuvligt.

Idag har jag och yngste sonen varit och köpt lite blommor, det mesta har jag ju sått själv men en del brukar jag köpa, idag blev det regnbågsfärgade hänglobelior som jag ska ha i en hängampel på altanen och sen köpte S några blommor, som jag nu glömt namnet på men de liknar penseer som han har planterat i sina egenhändigt ihopsnickrade blomlådor, det blev så fint så, han valde blommor själv och har planterat alldeles själv också.

Jag har även börjat fylla mina pallkragar med jord, oj, oj, oj så mycket jord det går åt, men det kan det vara värt när man ser skörden av potatis, morötter, sallad och jordgubbar senare. Jag har ju gammal jord kvar som tur är så jag behöver "bara" sätta tillägg, men eftersom jag höjt 4 pallar med en pall till på höjden så går det ju åt en hel del ändå, har redan nu gjort av med 9 säckar och jag skulle tro att jag har måååååånga säckar kvar. Det blir nog en del svängar ner på affärn för att inhandla nya, får nog ta med gubben och släpet tror jag, får nog köpa en hel pall.

Det var allt för denna gång

Ha dé

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej kompis! Här leker livet :) Jag har planterat 2 pilträd hoppas att dom växer 2 meter i sommar...

2007-05-29 @ 19:37:16
URL: http://mimmimaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0