Tjoflöjt

Äntligen fredag igen, inte helt fel, har nu endast 9 dagar kvar att jobba, sen blir det seeeeemeeeester!! (ville bara påminna ifall någon råkat glömma....)

Efter jobbet idag har jag planterat lite blommor, det blev långa och korta solrosor, några pellisar och några dahlior, blir nog till att fortsätta imorgon, måste inhandla lite, vet inte vad som hänt med det jag sått, det är jättemånga plantor som bara slutat växa och sen nästan försvinna, inte roligt, men man ska väl ha såna år också....
Inte ens alla tagetes har klarat sig, dom som ska vara så himla lätta, har endast 5 plantor kvar, vet inte hur många jag hade från början, men nog var det säkert det dubbla i allafall. Det blir en sväng på Buketten imorgon för att se vad som finns där.

Sa jag att jag snart har semester???  ville bara kolla...

Härhemma håller vi på som bäst att kolla på kök , det slår gnistor ibland kan jag avslöja, min man tycker att det duger som det är, - Det fungerar ju!!!  OH, man har ju lust att slå nåt hårt i huvudet på honom ibland!
Själv skulle jag vilja ha vitlaserad ek på luckorna och ek på bänkar och lamplister, han är väl positivt inställd till själva färgvalet (ibland, ibland inte), men som sagt, det duger ju, köket är ju "bara" sen 1974, inte behöver man väl byta redan.... OHH, MAN BLIR GALEN

Ska försöka lirka lite i sommar, kanske, kanske till hösten att det blir nytt, håll tummarna för mig!!

Här en bild på mina egenhändigt sådda blomstertobak 2005, något att drömma tillbaka till:image119



Ha en riktigt trevlig fredagkväll!


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag vill också ha ett nytt kök. Med såna där lådor som man kan dra ut så fint och hitta det man ska ha på en gång....

2007-06-10 @ 16:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0