Tummen

gör ont, trodde för några dagar sen att det gått över, men tji fick jag, men det är ju det som är det "roliga" med reumatism, ontet dyker upp när som helst och var som helst, när man minst anar det, kan upphöra precis lika snabbt som det börjar också.
Det jobbigaste med att ha ont är: att man blir på dåligt humör, ALLT man ska göra gör ont el går inte alls, några exempel på vad som är svårt att göra när tummen värker hela tiden:

* Ta på sig byxor, strumpor
* Borsta håret
* Borsta tänderna
* Vispa
* Ta ner tallrikar från köksskåpet
* Klämma ur tandkräm ur tandkrämstuben (måste använda hela handen)
* Knäppa knapper
* Växla när man kör bil
* Skriva med penna

Ja, det var några saker, finns fler men ni förstår kanske hur det är nu?!

Idag fyller gubben år, 38!! Han älskar prinsesstårta så jag tänker fixa en sådan åt honom, gjorde tårtbotten i fredags och jag har köpt färdigt lock så det är bara att fylla den, ska göra det senare.
Yngste sonen ska på 6-årskalas till en kompis idag, han längtar.

Han har även fått en lös tand, får se när den lossnar, jag tror han tycker att det är ganska spännande.

Trevlig söndag (trots vädret).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0