Städning

I helgen har det städats febrilt här, snacka om att det var välbehövligt!
Igår lördag var det storkillarnas rum, det blev dammtorkning och fönsterputsning samt nya gardiner, idag har vi tagit lillkillens rum, PUST OCH STÅNK, PUST OCH STÅNK säger jag bara, där var det en hel del att rensa först och främst, vi fick ihop 3 plastkassar (stora) med skräp, 1 låda med leksaker som han inte längre leker med, de ska sparas och 1 plastback med stora legobitar som också ska sättas bort och sparas.

Nu är det jättefint, har dammtorkat alla hyllor mm, putsat fönster och hängt upp nya gardiner, nu blänker det därinne, funderar på att inte låta han gå in där förrän det är sängdags så han inte stökar till igen :) Närå, nog ska han få leka där bara han lär sig sätta tillbaka grejorna där han tagit dom när han lekt färdigt, vet inte hur många gånger jag sagt de orden till honom, de går in genom ena örat och ut genom det andra.

Tänkte ta vardagsrummet imorgon om det är bra städarväder, blir det strålande solsken då lär jag hänga på altanen istället.

Fingret mår ganska så bra nu, än får jag inte böja det  men till veckan får jag börja böja litegrann, det ska bli väldigt skönt när jag slipper ha plåstret, det har gått åt många engångsplasthandskar, tur att jag har en hel kartong. Tummen som jag haft ont i har också blivit bättre, nu känns det nästan ut som vanligt igen, lite kvar i själva leden, men det går säkert bort det också så småningom, skönt att jag slapp gå till läkaren och få kortisonspruta i allafall, för det är inte kul, det gör ont så in i ......

Nä, nu är det snart dags att bänka sig framför TV:n, tänkte kolla programmet om dementa.

Ha dé

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Jag har köpt en magnet med en väldigt bra text på Att städa medan barnen är små är som att skottasnö när det fortfarande snöar. Stämmer rätt bra. Jag städade hela huset i fredags nu ser det ut som om jag aldrig har städat suck.

2007-07-02 @ 20:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0